Motorul 1.0 EcoBoost câştigă titlul Motorul Internaţional al Anului pentru al şaselea an consecutiv

  • Motorul pe benzină Ford 1.0 EcoBoost este numit în 2017 Motorul Internaţional al Anului la categoria “Cel mai bun motor sub un litru” pentru a şaselea an consecutiv. 
  • Eficient, compact şi puternic, motorul EcoBoost a câştigat de la lansarea sa, care a avut loc în 2012, 10 trofee în cadrul competiţiei Motorul Internaţional al Anului. Motorul animă una din cinci maşini vândute de Ford în Europa. 
  • Ford va oferi de la începutul anului 2018 pe motorul 1.0 EcoBoost tehnologia inovatoare de dezactivare a cilindrilor pentru a reduce şi mai mult emisiile de CO2 şi consumul. 
 
KÖLN, Germania, 21 iunie 2017 – Motorul Ford 1.0 EcoBoost a fost votat “Cel mai bun motor sub un litru” în cadrul competiţiei Motorul Internaţional al Anului (International Engine of the Year) pentru al şaselea an consecutiv. Acest titlu înseamnă că puternicul şi compactul motor cu trei cilindri rămâne invincibil în categoria sa din momentul lansării acestuia în 2012.
 
Membrii juriului au lăudat motorul Ford pentru combinaţia sa de performanţă, eficienţă şi tehnologie. În total, motorul 1.0 EcoBoost a câştigat până în acest moment 10 trofee în cadrul competiţiei Motorul International al Anului, implicit trei premii la General şi premiul “Cel mai bun motor nou-lansat”.
 
“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a fost o apariţie revoluţionară şi a stabilit etalonul între motoarele compacte şi eficiente prin sofisticata tehnologie de turboalimentare EcoBoost, prin injecţia directă şi prin tehnologiile de sincronizare variabilă”, spune Joe Bakaj, vicepreşedinte al biroului de Dezvoltare Produs în cadrul Ford Europa. “Chiar şi cu 10 trofee International Engine of the Year în portofoliu, continuăm să căutăm şi să găsim soluţii pentru a lărgi limitele ingineriei la nivel de motoare şi să le oferim clienţilor şi mai multe beneficii puse la dispoziţie de acest mult lăudat motor compact”.
 
Oferit în versiuni de 100 CP, 125 CP şi 140 CP, motorul 1.0 EcoBoost animă în acest moment una din fiecare cinci maşini noi vândute de Ford în Europa, procentul fiind şi mai bun în cazul lui Fiesta: două din cinci maşini. Mai mult, Ford oferă motoarele EcoBoost pe benzină în versiuni de cilindree de până la 3.5 litri, oferind resurse de putere şi eficienţă sub capota modelelor Ford din toată lumea, de la noua generaţie Ford Fiesta la utilitarele din familia Transit, la pick-up-uri şi la modele din gama Ford Performance, implicit pe Focus RS şi pe supercar-ul Ford GT.
 
Economicul motor 1.0 EcoBoost cu trei cilindri a fost declarat “Cel mai bun motor sub un litru” de un juriu format din 58 de jurnalişti din 31 de ţări. Introdus în premieră în 2012 pe Ford Focus, acest motor inovator a continuat să-şi domine segmentul chiar şi în condiţiile în care s-a confruntat cu o competiţie din ce în ce mai dură într-o categorie populară printre clienţii europeni şi foarte importantă pentru producătorii auto. În acest an, la categoria “Motoare sub un litru” au participat 35 de motoare, cu nouă mai multe decât în anul de debut al propulsorului EcoBoost de un litru.
 
“Cel mai mic motor din familia EcoBoost rămâne cel mai bine conceput motor cu trei cilindri de un litru, în ciuda unor candidaţi noi care au apărut pe scena mondială”, a spus în cadrul ceremoniei de la Stuttgart Dean Slavnich, co-preşedinte al celei de-a 19-a ediţii a competiţiei Motorul Internaţional al Anului şi redactor-şef al publicaţiei Engine Technology International. “Poate chiar şi mai impresionant este faptul că vorbim despre primul motor care reuşeşte să-şi asigure titlul în clasa sa în fiecare an în care a fost nominalizat”.
 
Motorul 1.0 EcoBoost va primi de la începutul lui 2018 tehnologia de dezactivare a cilindrilor, care va reduce costurile de rulare pentru clienţi prin oprirea unuia dintre cei trei cilindri atunci când nu e nevoie de capacitatea completă a motorului, aşa cum se întâmplă în cazul vitezelor de croazieră.
 
Exemplu al nivelului înalt de inginerie care-i oferă mărcii Ford posibilitatea de a pune la dispoziţia clienţilor posibilitatea de a alege între motoare eficiente pe benzină, diesel sau electrificate, noua tehnologie poate să dezactiveze şi să reactiveze unul dintre cilindri în 14 milisecunde, de 20 de ori mai rapid decât timpul de care are nevoie ochiul să clipească, fără a face compromisuri la nivel de performanţă sau rafinament.