Noul Ford Ranger Raptor a fost proiectat cu precizie pentru a înfrunta cu uşurinţă terenurile cele mai provocatoare din lume. Un şasiu unic, din oţel slab aliat, de înaltă rezistenţă, a fost dezvoltat pentru a înfrunta provocările celor mai extreme condiţii off-road. Garda la sol de 281 mm este combinată cu capacitatea de a trece şi prin 850 mm de apă. De fapt, fiecare caracteristică este concepută pentru a te asigura că Ford Raptor oferă o experienţă de condus off-road unică.
Şasiul unic, cu cadrul tip scară, al Ranger Raptor a fost reproiectat şi întărit cu oţel slab aliat de înaltă rezistenţă (HSLA), pentru a satisface cerinţele extrem de exigente ale condusului de performanţă pe teren denivelat. Testat pe scară largă în unele dintre cele mai dure medii din lume, şasiul Ranger Raptor oferă duritate maximă şi performanţă înaltă.
Obstacolele off-road nu sunt un pericol pentru Raptor. Garda la sol pune 281 mm între pick-up şi orice îţi stă în cale.
Nu doar că vei înfrunta cu uşurinţă cele mai dificile provocări off-road, dar vei putea chiar transporta sau remorca cele mai mari şi mai voluminoase încărcături.
Raptorul merge acolo unde vehiculele mici nici nu îndrăznesc. De fapt, putând să traverseze ape cu o adâncime maximă de 850 mm, va dovedi ce poate atât pe uscat, cât şi prin apă.
Barele sportive ale noului Ranger Raptor creează un profil atletic ce atrage atenţia. Iar cu ajutorul unei lămpi integrate în partea superioară, acestea permit, de asemenea, accesul la spaţiul de încărcare pe timpul nopţii.
Aceste puncte de ancorare compatibile DIN te ajută să transporţi orice în siguranţă în partea din spate a lui Raptor.
Bena lui Raptor poate transporta un europalet standard, sculele necesare activităţii tale sau tot ce-ţi trebuie pentru o excursie de camping, în weekend. De asemenea, oferă numeroase modalităţi de a-ţi asigura încărcătura, toate fiind conforme DIN: cârlige de fixare solide, un suport integrat pentru încărcătură şi, pe anumite modele, şine exterioare din frânghie. Pentru securitate sporită şi pentru că tu trebuie să stai liniştit, hayonul poate fi încuiat şi descuiat manual.
Unele mici detalii inteligente oferă ajutor în desfăşurarea activităţilor, ca de exemplu priza electrică opţională de 240 V din habitaclu, nepreţuită atunci când trebuie să încarci telefonul, tableta sau unelte cu acumulator.
În exterior, fiecare aspect al noului Ford Ranger Raptor este conceput special pentru a mări la maximum randamentul, durabilitatea şi performanţa off-road. În interior, tehnologiile avansate ajută să te asiguri că oriunde ai merge, vei călători confortabil şi conectat. De exemplu, un modem FordPass Connect integrat îţi permite să blochezi şi să deblochezi de la distantă noul Ford Raptor. Atunci când trecei de la teren dur la asfalt bine întreţinut, poţi evita întârzierile cu ajutorul actualizărilor de trafic în timp real, trimise direct la sistemul de navigaţie. Şi dacă ai semnal în zonele sălbatice, poţi conecta până la zece dispozitive la un hotspot Wi-Fi*.
Pentru prima dată, noul Ranger Raptor este disponibil cu un modem FordPass Connect **. Sistemul oferă o gamă de avantaje inestimabile, inclusiv Wi-Fi* până la 4G pentru maximum zece dispozitive şi actualizări de trafic în timp real trimise direct la sistemul de navigaţie al maşinii.
FordPass Connect devine şi mai puternică atunci când este conectată cu telefonul smart prin aplicaţia FordPass. După conectare, vei debloca o serie de funcţii noi, inovatoare. De exemplu, poţi utiliza telefonul pentru a localiza vehiculul şi pentru a-l bloca sau debloca de la distanţă. Poţi monitoriza nivelul combustibilului, kilometrajul şi presiunea din anvelope şi poţi obţine alerte de sănătate a vehiculului direct pe telefon. De asemenea, poţi programa funcţia de navigaţie prin satelit, trimiţând o destinaţie direct de pe telefon către vehiculul.
Ford SYNC 3 este un sistem avansat, de ultimă generaţie, care îţi permite să rămâi conectat şi să controlezi telefonul, muzica şi sistemul de navigaţie prin comenzi vocale normale şi chiar citeşte mesajele text cu voce tare. De asemenea, poţi utiliza ecranul tactil, cu gesturi de „pinch-and-swipe” pentru a naviga intuitiv. Tehnologia se conectează, de asemenea, la Apple CarPlay şi la Android Auto, iar Applink te ajută să accesezi unele dintre aplicaţiile preferate de pe telefonul smart, unde poţi chiar lista restaurantele din jurul tău, spunând doar „I’m hungry” („Îmi este foame”).
Noul Ranger Raptor este disponibil acum cu un hayon Easy Lift. Designul inteligent face ca hayonul camionetei să se simtă în mod semnificativ mai uşor şi permite să îl deschizi şi să îl închizi cu uşurinţă.
Noul Ford Ranger simte automat prezenţa propriului său breloc unic, chiar dacă acesta se află în buzunar sau în geantă. Trebuie doar să apeşi butonul de pornire Ford Power şi motorul prinde viaţă.
Fiecare variantă de cabină are o mulţime de locuri de depozitare ingenioase. Cabina dublă, de exemplu, are două spaţii mari de depozitare sub scaunele din spate. Sunt disponibile trei console centrale în funcţie de tipul de cabină. Acestea conţin compartimente de depozitare pentru alimente, precum şi suporturi pentru pahar şi sticlă, tăvi pentru obiecte mici şi spaţiu pentru telefonul mobil. În torpedou are loc un laptop de 15”, o umbrelă compactă şi multe altele.
Noul Ford Ranger vine cu sistemul de navigaţie complet integrat, cu ecran tactil, color, de 8” şi audio DAB. Acesta răspunde la cele mai recente condiţii de trafic pentru a furniza informaţii mai precise despre ora estimată a sosirii şi despre drum.
Această dotare inteligentă este creată pentru a-ţi permite să porneşti rapid în dimineţile geroase. Nu trebuie decât să apeşi un buton şi filamente extrem de subţiri se supraîncălzesc pentru a curăţa parbrizul de gheaţă, ceaţă şi abur, precum şi pentru a ajuta la dezgheţarea ştergătoarelor.
Pentru a evita deteriorarea accidentală, oglinzile laterale pliabile electric se pliază către interior după ce ai parcat. Atunci când sunt rabatate, oglinzile protejează, de asemenea, şi indicatoare.
Această tehnologie utilă face să fie practic imposibilă alimentarea greşită a maşinii, deoarece duza pompei nu se va potrivi. Mai mult decât atât, pentru că Ford Easy-Fuel este un sistem fără buşon, nu vei mai avea de-a face niciodată cu un buşon murdar.
Ştergătoarele de parbriz cu senzor de ploaie se activează în secunda în care detectează stropi de apă pe parbrizul autovehiculului, iar apoi reglează viteza pentru a face faţă oricăror condiţii meteo. Iar tu ai posibilitatea de a alege din mai multe niveluri de sensibilitate,
Cu ajutorul dotării opţionale sistemul de control electronic automat al temperaturii cu zonă dublă de control (DEATC), poţi selecta temperaturile pe care tu şi pasagerul din faţă le preferaţi, iar sistemul le va menţine cu ajutorul sistemului avansat de climatizare.
În momentul în care te aşezi pe scaunele făcute la comandă ale modelului Raptor, este clar că aceasta nu este un pick-up oarecare. O gamă de tehnologii avansate şi sisteme inteligente oferă o experienţă de condus unică. Iar cu simpla apăsare a unui buton poţi activa noul Sistem de gestionare a terenului. Există şase moduri diferite, fiecare optimizând capacităţile grozave ale vehiculului pentru un anumit teren: modul „Normal”, modul „Sport”, modul „Iarbă, pietriş şi zăpadă”, modul „Noroi şi nisip” şi modul „Stâncă”. Pentru o experienţă off-road feroce, selectează modul unic „Baja” .
Atunci când faci off-road, fiecare teren necesită o abordare diferită. Pentru a te ajuta să profiţi la maximum de capacităţile lui Ford Ranger Raptor, Sistemul de gestionare a terenului îţi permite să reglezi în mod radical acceleraţia, controlul tracţiunii, sensibilitatea direcţiei, comportamentul la schimbarea vitezelor şi multe altele. Alege dintre cele şase moduri diferite pentru a amplifica la maximum performanţa în toate condiţiile: modul „Normal”, modul „Sport”, modul „Iarbă, pietriş şi zăpadă”, modul „Noroi şi nisip”, modul „Stâncă”, iar pentru o performanţă imbatabilă pe teren accidentat, modul „Baja”.
Noul Ford Ranger Raptor vine cu standardul legendar de suspensie FOX Racing. Această suspensie reglată pentru performanţe a fost concepută pentru a absorbi impacturile dure şi pentru a atenua cu uşurinţă trecerea peste denivelări.
Pentru a conduce cu încredere în toate condiţiile şi mediile, noul Ford Ranger Raptor îţi oferă opţiunea de a comuta „din mers”, între 4x2, 4x4 sus şi 4x4 jos. Atunci când călătoreşti confortabil pe drumuri uscate, poţi păstra vehiculul în tracţiune 4x2, cu un consum mai eficient de combustibil. Dar, de îndată ce vrei să ieşi de pe drum sau condiţiile de mers se deteriorează, poţi trece cu uşurinţă la 4WD, pentru mai multă aderenţă şi un control mai bun.
Integrat cu funcţia de Tempomat adaptiv, limitatorul de viteză permite setarea vitezei maxime. Vehiculul va păstra această viteză, astfel încât să rămâi cu ochii la drum. Când trebuie să mergi mai repede sau mai încet, apasă acceleraţia sau frâna pentru a ocoli sistemul.
Noul Ranger are faruri puternice, cu Xenon, care pot detecta schimbările luminii. Astfel farurile automate se activează automat, făcând astfel condusul mai uşor şi mai sigur.
Funcţia de control la coborârea pantei are scopul de a regla viteza la coborârea pantelor în condiţii off-road, fără a fi nevoie să atingi pedala de frână sau de acceleraţie, şi funcţionează inclusiv la deplasarea în marşarier.
Borne, biciclete, ziduri mici… Camera video pentru vizualizare spate îţi arată tot ce se află în spatele maşinii, pe un ecran integrat în consola centrală. Sistemul arată obiecte pe care le-ai putea omite şi, în plus, afişează linii virtuale pentru a te ajuta să parchezi şi în cele mai înguste spaţii. Camera se activează automat atunci când selectezi treapta de marşarier.
O funcţie utilă pentru deplasările pe timp de noapte, faza lungă automată comută temporar la faza scurtă atunci când detectează trafic din sens opus sau un alt autovehicul în faţă, pentru a nu-i orbi pe ceilalţi şoferi. Apoi, sistemul revine automat la faza lungă, asigurându-ţi vizibilitate maximă.
În cazul unui accident, când se activează airbagul sau se dezactivează pompa de carburant, Ford SYNC cu asistenţa de urgenţă poate utiliza un telefon mobil sincronizat şi conectat prin Bluetooth® pentru a te ajuta să faci un apel direct către serviciile de urgenţă. Poţi întrerupe apelul sau poţi discuta cu personalul serviciului de urgenţă, dacă este cazul. Sistemul este conceput să furnizeze informaţii vitale, cum ar fi coordonatele GPS, chiar şi atunci când tu nu poţi face acest lucru.
Noul Ford Ranger îmbină capacitatea off-road cu ADN-ul performanţei Ford, trecută prin Ford GT şi Focus RS. O versiune bi-turbo, special concepută şi proiectată cu precizie, a motorului Ford EcoBlue de 2,0 litri, pe motorină, a fost asociată unei noi cutii de viteze automate, cu 10 trepte, şi cu schimbător de viteze cu padele. Rezultatul: o experienţă de condus inegalabilă. Iar anvelopele de teren, fabricate special pentru off-road, te ajută să domini toate tipurile de teren, de la dune de nisip şi noroi gros, până la trecerea rapidă a râurilor şi a drumurilor abrupte de munte.
Motorul bi-turbo, de ultimă generaţie, Ecoblue de 2,0 litri, pe motorină, a noului Ranger Raptor este conceput pentru mai multă putere, o mai bună eficienţă şi emisii mai mici. Asigurând 213 CP şi un cuplu de 500 Nm, acest motor stabileşte un nou standard pentru performanţa off-road.
Motorul Ford Ranger Raptor este proiectat pentru a respecta standardele stringente de emisii Euro 6.2. Aceste standarde sunt concepute pentru a îmbunătăţi calitatea aerului şi a reduce emisiile de gaze de eşapament.
Cu ajutorul noii transmisii automate avansate, cu 10 trepte de viteză, noul Ranger asigură atât o acceleraţie de excepţie, cât şi o eficienţă extraordinară a consumului de combustibil. Utilizează şi programul adaptiv de schimbare a vitezei în timp real, care face ca transmisia să se adapteze fără efort la condiţiile în schimbare. Aşadar, indiferent dacă vei conduce pe autostradă sau pe teren denivelat dificil, plin de noroi, vei avea întotdeauna treapta de viteză potrivită, la momentul potrivit.
Schimbătorul de viteză cu padele de magneziu îţi pune la dispoziţie schimbări rapide şi fără efort ale vitezelor. Şi pentru că sunt montate pe volan, poţi schimba viteza mai eficient, fără a lua mâinile de pe volan.
Anvelopele de 33 de inci, pentru toate tipurile de teren, sunt disponibile ca dotare standard, au o durată de viaţă mare şi pereţi laterali mai rezistenţi decât la anvelopele standard.
Atunci când te opreşti la semafor sau când aşteptaţi într-o coloană, această tehnologie poate opri automat motorul. De îndată ce eşti gata să pleci de pe loc, apasă, ca de obicei, pedala de ambreiaj şi selectează prima treaptă de viteză sau eliberează pedala de frână, în cazul unei transmisii automate, iar sistemul porneşte din nou motorul. Sistemul de oprire-pornire automată este deosebit de eficient pe străzile oraşului, unde poate reduce consumul de combustibil cu până la 10%.
Computerul de bord oferă informaţii şi cifre utile în legătură cu distanţa parcursă, consumul de combustibil, viteză şi temperatura aerului din exterior. De asemenea, acesta precizează „distanta până la golire”: aproximativ ce distanţă poţi parcurge cu combustibilul rămas în rezervor. Această informaţie este utilă în special în timpul călătoriilor lungi sau dacă urmează să călătoreşti într-un loc izolat.
Indiferent dacă te deplasezi pe autostradă sau traversezi râuri, Raptor este dotat cu sisteme sofisticate de siguranţă, concepute pentru a te menţine în siguranţă. Controlul avansat al stabilităţii la răsturnare şi Controlul electronic al stabilităţii te ajută să nu-ţi pierzi încrederea în abilităţile tale la volan. În timp ce Sistemul de asistenţă la pre-coliziune şi Frânarea autonomă de urgenţă lucrează activ pentru a reduce probabilitatea apariţiei unui incident.
Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu detectarea pietonilor utilizează un RADAR şi o cameră pentru a scana drumul din faţă. În cazul unui pericol de coliziune cu un vehicul, un pieton sau un biciclist, sistemul vă va avertiza. Dacă nu reacţionezi la timp, sistemul poate aplica în mod automat forţa totală de frânare pentru a ajuta la reducerea gravităţii unei coliziuni frontale, sau chiar la evitarea ei.
Controlul electronic al stabilităţii monitorizează constant progresul vehiculului. Acesta detectează când maşina pierde din aderenţă şi aplică automat un impuls de frânare pe roţi separate, pentru a ajuta la stabilizarea maşinii.
Un sistem avansat de control al tracţiunii elimină alunecarea în exces a roţilor şi asigură cea mai bună aderenţă, performanţă şi stabilitate, atunci când ai mai mare nevoie. Sistemul monitorizează încontinuu şi ajustează puterea livrată roţilor individuale ale vehiculului, asigurând contact şi aderenţă maxime atunci când accelerezi.
Sistemul de control adaptiv ajustează Controlul electronic al stabilităţii în funcţie de greutatea totală pe care Ford Ranger o transportă, asigurând astfel control şi stabilitate, indiferent dacă maşina e goală sau complet încărcată.
Sistemul de stabilizare a remorcii detectează „şerpuirea” sau balansarea remorcii şi reduce viteza vehiculului pentru a ajuta la corectarea problemei, făcând ca remorcarea să fie mai controlată. Sistemul încetineşte vehiculul, reducând cuplul motorului şi crescând treptat presiunea frânelor pe toate roţile.
Senzorul unic al Ford pentru rata de deviere ajută Sistemul de control al stabilităţii la răsturnare să menţină pneurile pe sol, în special în condiţiile în care centrul de greutate este ridicat şi atunci când vehiculul parcurge viraje cu partea exterioară mai coborâtă.
Daca vreunul dintre pneuri începe să piardă presiune în timpul deplasării, sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) te avertizează imediat, prin aprinderea unei pictograme pe panoul de bord.
Alarma Thatcham de categoria 1 este un sistem sofisticat, care se activează automat în momentul în care vehiculul este încuiat de două ori şi emite un semnal sonor puternic dacă este declanşat de o intrare forţată, dacă maşina este ridicată sau dacă senzorii de mişcare detectează o mişcare înăuntru. Această tehnologie este concepută, totodată, şi pentru a preveni remorcarea nedorită a vehiculului. Este posibilă armarea sistemului în moduri diferite, ceea ce înseamnă că poţi alege să monitorizezi uşile, capota şi portbagajul.
Ford Ranger este conceput pentru a face ca cei mici să rămână în siguranţă, în fiecare călătorie. Este dotat cu puncte ISOFIX pentru fixarea scaunului pentru copil în spate, aşa că poţi folosi cu uşurinţă două scaune pentru copii.
Pe lângă airbagurile frontale pentru pasagerul din faţă şi şofer, airbagurile laterale oferă protecţie la nivelul toracelui şi sunt concepute pentru a îndepărta ceilalţi pasageri de zona de impact. Pot, de asemenea, să ridice braţul ocupantului scaunului, asigurând un spaţiu mai bun între acesta şi structura periculoasă. Airbagurile tip cortină asigură o acoperire maximă, iar tetierele oferă protecţie în cazul unui impact faţă-spate. Există şi dispozitive frontale şi posterioare de pretensionare a centurilor de siguranţă şi limitatoare de sarcină, alerte privind centura de siguranţă şi un afişaj care arată ce locuri dintre cele ocupate au centura de siguranţă pusă.