Noul Ford Focus ST combină performanţele de circuit cu dinamica de şosea într-o maşină care poate fi utilizată în viaţa de zi cu zi fără compromisuri

 

  • Noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance şi îmbogăţit cu o serie de tehnologii sport avansate, va fi disponibil pe piaţă începând cu vara acestui an în versiunile de caroserie hatchback cu cinci uşi şi wagon.
  • Gama de motoare puternice include unitatea EcoBoost pe benzină de 2.3 litri (280 CP, 420 Nm), cu o turbină twin-scroll şi anti-lag, şi unitatea EcoBlue diesel de 2.0 litri (190 CP şi 400 Nm de la 2000 rpm).
  • Primul diferenţial electronic cu alunecare limitată prezent pe un model Ford cu tracţiune faţă îmbunătăţeşte stabilitatea. Noua tehnologie de sincronizare a turaţiilor (Rev-matching) este oferită împreună cu transmisia manuală cu şase rapoarte scurte. Este disponibilă, de asemenea, o transmisie automată cu şapte rapoarte.
  • Sistemul selectabil Drive Modes este prezent în premieră pe Focus ST şi ajustează elemente precum Electronic Brake Booster sau cea mai rapidă direcţie servo-asistată electric disponibilă în gama Ford, pentru a corela scenariul dinamic cu performanţele maşinii.
  • Confortul şi experienţa la condus sunt optimizate cu ajutorul scaunelor sport Recaro şi prin configuraţia avansată a suspensiei spate independente, care beneficiază de sistemul Continously Controlled Damping (Sistem de amortizare controlată continuu).

 
 
KÖLN, Germania, 18 februarie 2018 – Ford a dezvăluit astăzi noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance pentru a oferi un nivel al agilităţii demn de un hot-hatch într-o maşină de familie stilată, confortabilă şi practică.
 
Noul Focus ST are la bază dinamica de top a celei de-a patra generaţii Focus şi este disponibil în versiunile hatchback cu cinci uşi şi wagon. Noua platformă Ford C2 este oferită într-o versiune îmbunătăţită prin prezenţa unor configuraţii unice ale suspensiilor, frânelor şi motoarelor, iar rezultatul este cel mai agil şi mai dinamic Ford ST din istorie – atât pe circuit, cât şi pe şosea.
 
Noua gamă de motorizări pune la dispoziţia şoferilor cu până la 12% mai multă putere şi 17% mai mult cuplu în comparaţie cu anterioara generaţie Focus ST. Motoarele Ford 2.3 EcoBoost de 280 CP (benzină) şi 2.0 EcoBlue de 190 CP (diesel) permit o dezvoltare a puterii şi a cuplului pe o plajă largă de turaţii, oferind astfel un nivel ridicat al performanţelor sportive.
 
Primul diferenţial electronic cu alunecare limitată (eLSD) prezent pe un model Ford cu tracţiune faţă este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost şi îmbunătăţeşte şi mai mult dinamica în viraje şi stabilitatea. Acest sistem ascute răspunsul maşinii în condiţii de aderenţă variabilă cu ajutorul pre-activării anticipate controlate de computer.
 
Oferta de transmisii include o cutie manuală cu şase trepte sau una automată cu şapte rapoarte rapide, iar sistemul selectabil Drive Modes este introdus în premieră pe Ford Focus ST, oferindu-le şoferilor posibilitatea de a ajusta caracterul maşinii la stilul de şofat. Sistemul Continuously Controlled Damping – standard pe versiunea hatchback cu cinci uşi – optimizează configuraţia cu suspensie independentă spate cu braţ scurt-lung (SLA) pentru un nivel excepţional de rafinament.
 
“Tehnologiile inteligente precum eLSD (diferenţial electronic cu alunecare limitată) şi CCD (Sistem de amortizare controlată continuu) transformă noul Focus ST într-o maşină «Jekyll and Hyde» care este capabilă să se metamorfozeze dintr-un tourer rafinat într-o maşină de performanţă prin simpla apăsare a unui buton”, spune Leo Roeks, directorul Ford Performance Europa. “Am încorporat în acest model toate lecţiile învăţate în programele de dezvoltare a supercarului Ford GT şi a apreciatului Focus RS, iar rezultatul este o maşină compactă de performanţă care beneficiază de un grad de flexibilitate