Ford Focus Active

  • Ford lansează noul Focus Active în variantele hatchback cu cinci uşi şi wagon. Modelul oferă un nivel superior de versatilitate şi un design robust dedicat numărului tot mai mare de clienţi europeni de SUV-uri şi crossovere.

  • Cel mai nou membru al seriei Active completează gama modelelor deja lansate: Fiesta Active şi KA+ Active, care se diferenţiază printr-o gardă la sol ridicată, design inspirat din lumea SUV-urilor şi un şasiu optimizat pentru dinamică de top în segmentele lor.

  • Capacităţile dinamice pe teren accidentat sunt îmbunătăţite de noile moduri de condus selectabile - Slippery şi Trail. Interiorul spaţios, practic şi rafinat susţine stilul de viaţă activ al persoanelor dornice de aventură.

  • Puternice şi eficiente, motoarele Ford EcoBoost pe benzină şi Ford EcoBlue diesel sunt oferite alături de o gamă largă de tehnologii avansate de asistenţă a şoferului şi de o transmisie automată cu opt rapoarte.

Noul crossover Ford Focus Active adaugă versatilitatea inspirată din lumea SUV-urilor la ţinuta de drum exemplară, intuitivă, care inspiră încredere a noului Focus.


Disponibil în două variante de caroserie spaţioase - hatchback cu cinci uşi sau wagon, ambele caracterizate de un design exterior robust, noul Focus Active are o gardă la sol ridicată şi o configuraţie personalizată a şasiului. Noul model păstrează astfel dinamica lui Focus, una de top în segment, adăugând moduri superioare de rulare pe teren accidentat şi o poziţie mai înaltă la volan, ce sporesc siguranţa în timpul condusului urban şi extraurban.

Stilul de viaţă activ al clienţilor de SUV-uri şi crossovere este susţinut şi de Focus Active, care oferă suplimentar două noi moduri de rulare selectabile - Slippery şi Trail şi bare longitudinale de plafon, în standard, care ajută la transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive.

În ceea ce priveşte motorizările, opţiunile sunt sofisticate şi includ puternicele şi eficientele motoare pe benzină 1.0 EcoBoost şi 1.5 EcoBoost, cu până la 182 CP, dar şi unităţile diesel 1.5 EcoBlue şi 2.0 EcoBlue, care oferă până la 150 CP. Acestea pot fi cuplate cu transmisii manuale cu şase trepte sau automate cu opt trepte.

Sistemele avansate de asistenţă a şoferului introduse anterior pe noul Focus în cursul acestui an includ versiuni avansate ale tempomatului adaptiv (Adaptive Cruise Control) ale farurilor adaptive (Adaptive Front Lightning System) şi ale sistemului de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist).

"Vânzările de SUV-uri Ford au crescut cu peste 19% în octombrie faţă de aceeaşi lună a anului anterior, iar SUV-urile reprezintă acum mai mult de una din cinci maşini vândute de Ford în Europa. Familia de modele crossover Active le oferă clienţilor o opţiune suplimentară care se încadrează în trendul maşinilor cu design inspirat de SUV-uri", spune Roelant de Waard, vicepreşedinte Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford Europa. "Noul Focus Active oferă însă mult mai mult decât ceea ce arată: şasiul său personalizat şi noile moduri de condus selectabile îi conferă abilităţi reale pe teren accidentat, toate destinate persoanelor care vor să exploreze şi altfel de drumuri decât cele asfaltate".

Noul Focus Active este al treilea membru al familiei de crossovere Active, după ce în cursul acestui an au fost lansate pe piaţă noile Fiesta Active şi KA+ Active.

Capabil pe drumuri grele. Distractiv pe şosea

Echipat încă din versiunea standard, atât în varianta hatchback cu cinci uşi, cât şi în cea wagon, cu sofisticata suspensie independentă spate Ford în configuraţie cu braţ scurt/lung (SLA sau Short Long arm independent suspension), şasiul lui Focus Active are o geometrie unică a arcurilor, amortizoarelor, barelor stabilizatoare şi articulaţiilor, dar şi o gardă la sol ridicată cu 30 de milimetri pe puntea faţă şi cu 34 de milimetri pe puntea spate faţă de versiunea standard a lui Focus.

Sistemul de suspensii de tip SLA optimizează confortul şi adaptabilitatea, dispunând de un submodul izolat care oferă echilibrul dorit între modul în care puntea faţă şi puntea spate răspund la neregularităţile şoselei, rezultatul fiind călătorii mai line. Bucşele complexe au caracteristici diferite de rigiditate în funcţie de direcţia în care sunt antrenate, diminuând efectul neplăcut al gropilor mici şi limitând zgomotul şi vibraţiile. Geometria unică a suspensiei SLA pe varianta wagon repoziţionează amortizoarele, ajutând maşina să rămână agilă şi reactivă chiar şi atunci când portbagajul este încărcat la maximum. În plus, această configuraţie a permis maximizarea spaţiului dedicat bagajelor.

Pentru îmbunătăţirea ţinutei de drum şi a durabilităţii, jantele din aliaj de 17 inch vin echipate cu anvelope cu flanc mai mare: 215/55 R17. Opţional există şi varianta unor jante de 18 inch cu anvelope 215/50 R18. Pe lângă modurile de rulare Normal, Sport şi Eco care echipează standard toate modelele din gama Focus, noul Focus Active introduce două noi moduri:

  • Slippery, care ajustează sistemul ESC şi setările sistemului de control al tracţiunii pentru a creşte siguranţa pe suprafeţe cu aderenţă scăzută precum noroiul, zăpada sau gheaţa. Acest mod reduce astfel patinarea roţilor, implicit la plecarea de pe loc, şi oferă un răspuns mai pasiv al pedalei de acceleraţie.
  • Trail, care ajută la menţinerea inerţiei pe suprafeţe moi, aşa cum este nisipul. Ajustează sistemul ABS pentru a permite alunecarea roţilor, configurează sistemul de control al tracţiunii pentru o rotire mai liberă a roţii, care elimină astfel nisip, zăpadă sau noroi de pe anvelope, şi oferă un răspuns mai pasiv al pedalei de acceleraţie.
Robust, spaţios şi versatil


Detaliile estetice unice îi oferă lui Focus Active un caracter distinctiv, versatil şi robust atât la exterior, cât şi la interior. Grila frontală vopsită într-o nuanţă închisă şi cu un tipar unic al măştii este delimitată de o margine neagră. Inserţiile de protecţie la nivelul spoilerului frontal sunt vizibile în zona inferioară a barei faţă şi continuă pe bosajele aripilor şi pe lateral până în zona posterioară.

Forma spoilerelor faţă şi spate are un design dezvoltat special pentru Focus Active, la fel cum se întâmplă în cazul scuturilor frontal şi posterior şi al jantelor speciale din aliaj. Paleta de culori vibrante pentru caroserie include noile Metropolis White şi Orange Glow, iar clienţii pot opta - în funcţie de culoarea exterioară - şi pentru un plafon vopsit într-o nuanţă contrastantă.

La interior, percepţia de calitate este oferită de volanul şi schimbătorul îmbrăcate în piele, de inserţiile colorate de pe uşi şi bord şi de pragurile inscripţionate Active. Scaunele cu sprijin lateral oferă o tapiţerie textilă distinctivă Active şi cusături albastre, element de culoare care se regăseşte şi pe covoraşele speciale dedicate acestei versiuni.

Noul Focus oferă un spaţiu interior mai mare datorat ampatamentului cu 50 de milimetri mai lung în comparaţie cu modelul anterior şi podelei plate. Ocupanţii scaunelor din faţă se bucură de un spaţiu generos la nivelul umerilor (1421 de milimetri), iar poziţionarea planşei de bord este optimizată pentru a oferi mai mult spaţiu. Consola centrală este mai îngustă, iar frâna de mână electronică şi selectorul rotativ al transmisiei automate cu 8 trepte economisesc la rândul lor spaţiu în zona dintre şofer şi pasagerul din dreapta.

Spaţiul dedicat genunchilor pasagerilor de pe locurile din spate a crescut cu mai mult de 50 de milimetri în comparaţie cu anteriorul Focus, ajungând la o valoare record în segment: 81 de milimetri. Spaţiul la nivelul umerilor pentru pasagerii locurilor din spate a crezut şi el cu aproape 60 de milimetri faţă de modelul înlocuit. Impresia de spaţiu este subliniată de designul uşilor din spate, cu geam posterior care se întinde pe montant pentru a oferi o senzaţie de maşină aerisită.

Elementele de confort oferite de acest model fac din Focus Active o maşină mai versatilă şi utilă pentru persoanele cărora le place aventura. Accesul la zona pentru bagaje este facilitat de tehnologia de deschidere fără mâini a hayonului, care permite deblocarea acestuia cu o simplă mişcare a piciorului pe sub bara spate.

Cel mai bun prieten al omului se poate bucura şi el de aventuri în familie: spaţiul de bagaje al variantei wagon a fost conceput pentru a permite aşezarea unei cuşti de transport pentru câini, oferind în total un volum de încărcare de 1653 de litri. Inginerii Ford au găsit chiar şi o soluţie pentru depozitarea panoului care acoperă portbagajul: acesta este uşor de demontat şi se potriveşte perfect în spaţiul existent sub podeaua flexibilă a portbagajului.

Sistemul de infotainment SYNC 3 le permite şoferilor să utilizeze funcţiile audio, de navigaţie, de climatizare sau cele ale telefoanelor inteligente cu ajutorul unor comenzi vocale simple şi este sprijinit de un ecran tactil color cu diagonala de 8 inch care poate fi operat cu gesturi precum swipe sau pinch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto™ şi este disponibil împreună cu un un sistem audio B&O, care să le permite tuturor pasagerilor să se bucure de muzică printr-o experienţă demnă de o sală de concerte.

Călătorii fără efort cu ajutorul motoarelor şi tehnologiilor avansate

Noul Focus Active oferă acces la o gama largă de sisteme sofisticate de asistenţă a şoferului introduse pe noua generaţie Focus la începutul acestui an. Acestea sunt integrate impecabil pentru a oferi o experienţă de şofat intuitivă, rafinată şi fără stres. Lista include:

Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), îmbunătăţit cu funcţia Stop&Go, cu recunoaşterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition) şi cu sistemul de centrare a maşinii pe centrul benzii de mers (Lane-Centring technology).

Farurile adaptive Ford (Adaptive Front Lighting System) cu Predictive curve light şi Sign-based light, sisteme care pre-ajustează unghiul de cădere al luminii farurilor şi oferă astfel o vizibilitate îmbunătăţită prin monitorizarea virajelor şi - pentru prima dată în industrie - a semnelor de circulaţie.

A doua generaţie a sistemului de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist 2), care are acum capabilitatea de a schimba treptele de viteză şi de a acţiona acceleraţia şi frâna pentru manevre complet automate cu o simplă apăsare de buton.

Primul sistem Head-up Display Ford oferit în Europa îi ajută pe şoferi să-şi concentreze atenţia şi privirea pe şosea.

Asistenţa activă de urgenţă la nivelul direcţiei (Evasive Steering Assist) îi ajută pe şoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă, pentru a evita coliziunile.

Clienţii lui Focus Active au posibilitatea de a alege dintr-o gamă largă de motoare Ford EcoBoost pe benzină sau Ford EcoBlue diesel care oferă putere şi rafinament optimizate. Acestea sunt sprijinite în echiparea standard de pachetul Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, şi de o transmisie manuală cu şase trepte sau de noua transmisie automată cu opt trepte, care asigură călătorii fără efort. Sofisticata transmisie automată cu opt trepte se adaptează la diferitele stiluri de şofat, oferind astfel schimbări optimizate ale treptelor.

Multipremiatul motor Ford 1.0 EcoBoost de 125 CP oferă un consum şi emisii care pornesc de la 4.8 litri/100 km şi 107 grame CO2/km. Motorul 1.5 EcoBoost de 150 CP oferă un consum minim de 5.3 litri/100 km şi emisii de 121 de grame CO2/km. Motorul diesel EcoBlue de 1.5 litri şi 120 CP oferă consum şi emisii minime de 3.5 litri/100 km, respectiv 93 de grame CO2/km. Motorul diesel EcoBlue de 2.0 litri şi 150 CP permite un consum minim de 4.4 litri/100 km, iar emisiile pornesc de la 114 grame CO2/km.

Produs la fabrica Ford din Saarlouis, Germania, noul Ford Focus Active este acum disponibil pentru comenzi.

# # #
Android şi Android Auto sunt mărci înregistrate ale Google Inc.
*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 şi autonomia electrică sunt măsurate în conformitate cu cerinţele tehnice şi specificaţiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicată permite compararea între două tipuri diferite de vehicule şi diferiţi producători. Suplimentar faţă de eficienţa consumului de combustibil al unei maşini, manevrabilitatea şi alţi factori care nu sunt de natură tehnică joacă un rol în determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 şi autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizând procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în conformitate cu specificaţiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedură de testare este mai realistă în măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet procedura actuală, New European Driving Cycle (NEDC). În perioada eliminării treptate a ciclului NEDC, consumul şi emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifică anumite elemente ale testelor, vor exista variaţii în cifrele anterioare de consum şi emisii (de exemplu, aceeaşi maşină ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de CO2).