Transit Custom PHEV

  • Ford dezvăluie în premieră versiunea de serie a noului Transit Custom Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV, hibrid cu încărcare la priză) în cadrul Salonul de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Germania.
  • Sistemul de propulsie PHEV avansat ţinteşte o autonomie de 50 de kilometri cu emisii zero şi o autonomie totală de 500 de kilometri. Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este utilizat ca prelungitor de autonomie.
  • Primul PHEV din segment permite atingerea unui nivel ridicat de productivitate fără problema autonomiei. Maşina păstrează volumul de încărcare şi sarcina utilă de o tonă ale versiunii diesel. 
  • Gama extinsă Transit Custom va oferi o versiune îmbunătăţită a motorului diesel EcoBlue de 2.0 litri, care vine acum cu o versiune mai puternică, de 185 CP, şi cu o opţiune mild hybrid disponibilă în premieră în segment.
  • Salonul de Vehicule Comerciale de la Hanovra marchează, de asemenea, debutul versiunii dinamice Transit Connect Sport Van, care oferă un kit exterior de design, dungi contrastante pe capotă şi jante din aliaj Dark Stainless.
 

HANOVRA, Germania, 18 septembrie 2018 – Ford Transit Custom îşi întăreşte poziţia de lider în segmentul european al furgonetelor cu capacitatea de o tonă prin debutul public al noii versiuni hibride încărcabile la priză (plug-in hybrid, PHEV). Aceasta este expusă în premieră în faţa publicului în versiune de producţie în cadrul Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Germania.

Transit Custom PHEV beneficiază de un sistem de propulsie hibrid avansat, care are ca obiectiv o autonomie de 50 de kilometri cu emisii zero şi utilizează multipremiatul motor 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie pentru o autonomie totală care depăşeşte 500 de kilometri.

Ford este primul producător auto de volum care oferă tehnologia PHEV în acest segment al pieţei furgonetelor. Tehnologia îi permite vehiculului să fie încărcat cu energie electrică pentru călătorii cu emisii zero, contribuind la reducerea emisiilor la nivel local şi permiţând accesul utilitarei în zonele restricţionate dedicate vehiculelor cu emisii scăzute din centrele oraşelor europene. Versiunea PHEV va intra în producţia de serie în a doua jumătate a anului 2019.

"Transit Custom PHEV rescrie regulile segmentului de furgonete cu capacitatea de o tonă, punând la dispoziţia clienţilor un performer versatil care are capacitatea de a funcţiona cu emisii zero", spune Ian Porter, inginer-şef al programului Transit Custom în cadrul Ford Europa. "Transit Custom PHEV nu face compromisuri, oferind aceeaşi capacitate de încărcare ca cea a unei camionete diesel şi libertatea de a bifa traseele lungi fără nevoia de a opri pentru reîncărcare".

Ford anunţă, de asemenea, îmbunătăţiri majore în gama Transit Custom: un motor diesel EcoBlue de 2.0 litri disponibil acum într-o versiune mai puternică, de 185 CP, o versiune mild hybrid prezentă de asemenea în premieră în segment şi elemente noi de conectivitate şi de asistenţă a şoferului.
 

Zero emisii. Zero probleme de autonomie

Transit Custom PHEV pune la dispoziţia operatorilor un nivel excelent de economie de combustibil şi de energie, dar şi multă flexibilitate. Sistemul de propulsie avansat hibrid-electric se potriveşte perfect unei game largi de scenarii: de la traseele de livrare urbane cu multe opriri până la drumurile lungi dintre şantiere.

Vehiculul utilizează o configuraţie hibridă în serie, roţile din faţă fiind conduse exclusiv de un motor electric, nu de cel cu ardere internă. Puterea motorului este asigurată de un pachet compact de baterii Litiu-Ion de 14 kWh răcit cu lichid care este montat sub podeaua spaţiului de încărcare, o poziţie atent studiată care permite conservarea întregului volum de încărcare oferit de versiunile standard ale furgonetei Ford Custom şi a sarcinii utile care depăşeşte 1000 de kilograme. Motorul Ford 1.0 EcoBoost, compact şi eficient, joacă rol de generator pentru a umple bateriile atunci când este nevoie de acest lucru.

Cele trei moduri EV selectabile de rulare îi permit şoferului să aleagă când şi cum poate fi utilizată energia stocată în baterii:

  • EV Auto - setarea standard care-i permite maşinii să utilizeze sursele de energie conform propriilor algoritmi.
  • EV Now - utilizează exclusiv motorul electric până în momentul în care bateria se descarcă.
  • EV Later - sistemul menţine actualul nivel de încărcare al pachetului de baterii.

Cu ajutorul mufei de încărcare localizate în spoilerul frontal, Transit Custom PHEV poate fi încărcat cu ajutorul unei prize domestice de 240V şi 10 Amperi, bateria încărcându-se complet în 5 ore. Dacă sunt utilizate staţii comerciale de 240V de 16 sau 32 de Amperi, timpul de încărcare scade până la 3 ore.

La interior, un indicator de încărcare/putere înlocuieşte clasicul cadran al turometrului, iar un ceas mai mic, care înlocuieşte informaţiile legate de temperatura lichidului de răcire, oferă informaţii despre nivelul de încărcare al bateriei. Funcţiile computerului de bord sunt şi ele adaptate la sistemul de propulsie hibrid plug-in, ceea ce face ca în zona instrumentelor de bord să fie afişate informaţii legate de indicatorii modurilor de rulare, alertele de întreţinere şi confirmarea iniţierii procesului de încărcare atunci când bateriile sunt alimentate la priză. O informaţie legată de autonomia electrică şi de cea totală e afişată permanent pe display-urile de la interior.

Interiorul spaţios şi practic al lui Transit Custom oferă spaţii de stocare fără egal în segment, iar noile display-uri şi panouri de comandă au fost concepute pentru un nivel ergonomic de top şi pentru o utilizare facilă. Sistemul de infotainment SYNC 3, care preia implicit comenzi vocale, este disponibil pe versiunile de echipare de top. Interfaţa este accesată printr-un ecran tactil color de 8 inch care poate fi controlat prin gesturi precum swipe sau pinch.

Transit Custom PHEV va fi oferit într-o gamă largă de versiuni de echipare de top şi va oferi sisteme de asistenţă a şoferului precum Asistentul activ la parcare (Active Park Assist) şi Asistentul la păstrarea benzii de rulare (Lane-Keeping Aid). Ambele beneficiază de un sistem de servodirecţie electrică disponibil standard care este optimizat pentru oraş şi pentru a uşura manevrele din zonele comerciale aglomerate.
 

Testat în condiţii reale

O flotă de prototipuri Ford Transit Custom PHEV desfăşoară un test de 12 luni în traficul real din Londra, acoperind până acum peste 50.000 de kilometri, iar Ford a anunţat recent că testele se vor extinde în curând şi în Valencia, Spania. Furgonetele echipate cu sisteme telemetrice avansate adună informaţii legate de performanţele operaţionale şi ecologice, implicit în ceea ce priveşte tiparele de încărcare, tipologiile de traseu şi autonomia electrică reală. Maşinile sunt utilizate în flote comerciale care includ companii de livrări, de construcţii şi de utilităţi sau servicii precum Poliţia.

Datele colectate ajută Ford să înţeleagă mai bine modul în care pot fi optimizate beneficiile sistemului de propulsie hibrid şi să exploreze modelul prin care utilitarele plug-in hybrid cu emisii scăzute pot să ajute la atingerea ţintelor de emisii ale oraşelor în timp ce îmbunătăţesc productivitatea operatorilor în condiţii urbane.

Noua furgonetă Transit Custom PHEV este o componentă-cheie a angajamentului electrificării globale Ford, în cadrul căruia investiţia de 11 miliarde de dolari îşi propune să creeze până în anul 2022 un portofoliu de 40 de vehicule electrificate la nivel global, implicit 16 vehicule complet electrice.
 

Îmbunătăţiri la nivelul motoarelor şi conectivităţii lui Transit Custom

Începând cu mijlocul anului 2019, gama Transit Custom va beneficia de o serie de îmbunătăţiri semnificative care sunt împărtăşite cu noul Ford Transit cu capacitatea de două tone, model care-şi face de asemenea debutul mondial la Hanovra.

Concepute pentru a îmbunătăţi performanţele şi costurile de utilizare, modificările includ o versiune modernizată a motorului diesel EcoBlue de 2.0 litri, care oferă acum un consum mai redus şi este disponibil şi într-o variantă mai puternică, de 185 CP. Transit Custom oferă, de asemenea, prima opţiune mild hybrid (mHEV) diesel din segment, aceasta confirmând un consum şi mai bun, în special în condiţii de rulare urbană.

O altă noutate este introducerea sistemului FordPass Connect, disponibil printr-un modem integrat, acesta permiţându-le operatorilor de flote să îmbunătăţească gradul de utilizare a vehiculelor, să optimizeze costurile de utilizare şi să acceseze o mulţime de informaţii utile cu ajutorul aplicaţiei de smartphone FordPass. Astfel, deţinerea unui astfel de vehicul şi experienţa utilizării sale sunt mai uşoare şi mai productive. Transit Custom poate fi comandat cu o serie de tehnologii de asistenţă a şoferului din care nu lipsesc Sistemul de asistenţă activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist), Tempomatul adaptiv inteligent (Intelligent Adaptive Cruise Control), Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) şi Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort cu asistenţă suplimentară la tractarea remorcii (Blind Spot Information System with Trailer Tow).
 

Versiune sportivă de top pentru Transit Connect

Noul Transit Connect Sport este prezentat şi el în premieră mondială la Hanovra. Această versiune este oferită într-un pachet estetic îndrăzneţ care se evidenţiază prin kitul exterior de design, prin dungile reprezentative sport de culoare neagră cu accente argintii sau portocalii de pe capotă şi prin jantele de 16 inch din aliaj Dark Stainless. Exclusivul Transit Connect Sport extinde seria foarte populară de furgonete sport care este compusă din Fiesta Van, Transit Courier şi Transit Custom Sport.

Echiparea standard generoasă include un interior care primeşte elemente îmbrăcate în piele, un buton de start Ford Power, sistem de control al temperaturii pe două zone, Tempomat cu Limitator automat de viteză şi o transmisie automată avansată cu 8 trepte.