Noul Transit la Hanovra

  • Noul Transit cu capacitate de încărcare de două tone îmbunătăţeşte productivitatea companiilor printr-o optimizare a consumului de combustibil cu până la 7% şi prin noi sisteme tehnologice.
  • Primul diesel mild hybrid (mHEV) din segment scade consumul cu până la 8% în regim de funcţionare urban.
  • Lista de motorizări disponibile include o unitate diesel EcoBlue de 2.0 litri care primeşte o versiune mai puternică, de 185 CP, la care se adaugă o transmisie automată cu 10 trepte disponibilă pe modelele cu tracţiune pe spate. 
  • Disponibil la vânzare de la mijlocul anului 2019, noul Transit vine cu un design frontal inteligent, un interior cu noi spaţii de stocare şi cu tehnologii de asistenţă a şoferului menite să reducă stresul zilelelor de muncă.
 
HANOVRA, Germania, 18 septembrie 2018 – Ford a dezvăluit astăzi noul Transit cu capacitatea de două tone în cadrul Salonului de Vehicule Comerciale IAA de la Hanovra, Germania, marcând debutul global al celui mai inteligent şi mai productiv Transit din istorie.

Cu o capacitate de încărcare îmbunătăţită şi cu motorizări noi care optimizează consumul de combustibil cu până la 7%, noul Transit este primul vehicul din segment care oferă opţiunea unui motor diesel mild hybrid (mHEV), tehnologie ce permite o îmbunătăţire de circa 3% în comparaţie cu versiunea diesel standard şi de până la 8% în regim urban, acolo unde opririle şi pornirile sunt dese.
Noul Transit este mai conectat ca niciodată, oferindu-le operatorilor beneficiile tehnologiei Ford PassConnect, care foloseşte un modem integrat pentru a ajuta managerii de flote să îmbunătăţească gradul de eficienţă al vehiculelor şi să optimizeze costurile operaţionale.

Disponibil în Europa de la mijlocul anului 2019, noul Transit duce mai departe succesul modelului pe care îl înlocuieşte, unul care a ajutat la stabilirea lui Transit ca lider în segmentul său atât în Europa, cât şi în America de Nord. Creşterea vânzărilor la nivel european a continuat în 2018, cu 67.000 de unităţi vândute în acest an în perioada ianuarie-august: o creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

"Este un Ford Transit construit pentru lumea afacerilor moderne: dur şi practic, aşa cum ni-l cer clienţii, dar cu un cost de întretinere redus şi cu un nivel de conectivitate care va îmbunătăţi eficienţa operaţională", a declarat Michael McDonagh, inginerul responsabil de programul de dezvolare Transit în cadrul Ford Europa. "De asemenea, Ford setează ritmul în ceea ce priveşte electrificarea, noua versiune mild hybrid fiind ideală pentru livrările urbane".
 
Consum îmbunătăţit. Mai multe opţiuni
Avansatul motor diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri a fost optimizat suplimentar pentru un consum îmbunătăţit cu până la 7%, conform datelor interne Ford bazate pe reperele unui test în traficul real.
Un sistem de injecţie care creşte presiunea de vârf la 2200 de bari ajută la obţinerea unui proces de combustie mai eficient. Pentru reducerea frecării în interiorul motorului, noile pistoane din oţel sunt mai subţiri decât cele anterioare, construite din aliaj din aluminiu turnat. O pompă de ulei cu debit variabil reduce pierderile parazite adaptând cantitatea de ulei livrată la nevoile motorului.
Îmbunătăţiri suplimentare la nivelul consumului de combustibil sunt realizate prin: introducerea unui sistem de servodirecţie asistată electric (EPAS), care îşi face astfel debutul pe versiunea cu capacitate de încărcare de două tone a lui Transit; un program extensiv de reducere a masei; utilizarea unor anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare; alte îmbunătăţiri aerodinamice. Tehnologia de reducere a consumului Auto Start-Stop rămâne standard pe întreaga gamă de motorizări.

Şoferii pot utiliza, de asemenea, modul Efficient Mode Drive, care foloseşte poziţionarea prin GPS pentru a oferi sfaturi predictive legate de modul în care se poate atinge cel mai bun consum pe următoarele segmente de drum.

Pe lângă opţiunile de 105, 130 şi 170 CP, gama este îmbogăţită prin adăugarea unei variante noi de 185 CP care dezvoltă un cuplu generos, de 415 Nm. Toate motorizările beneficiază de un design modificat al turbocompresorului, acesta ajutând la o lărgire a curbei de cuplu pe o plajă mai mare de viteze de rulare.
Începând cu primăvara anului 2020, versiunile Transit cu tracţiune pe spate vor putea fi comandate, pe lângă transmisia manuală cu şase trepte disponibilă standard, cu o cutie de viteze automată cu 10 trepte care oferă sistemul Adaptive Shift Scheduling. Acesta analizează stilurile diferite de condus pentru a optimiza momentul schimbării treptelor.
 
Tehnologie mHEV prezentă în premieră în segment
Pentru a oferi beneficii suplimentare operatorilor de vehicule comerciale, noul Ford Transit introduce inovatoarea tehnologie diesel mHEV ca opţiune pe vehiculele cu tracţiune pe faţă sau spate. Aceasta îmbunătăţeşte suplimentar consumul cu circa 3% conform unei analize bazate pe ciclul WLTP. Beneficii suplimentare de până la 8% pot fi obţinute în contextul utilizării maşinii în regim urban, spre exemplul în timpul operaţiunilor de livrare.

Un generator integrat, acţionat pe bază de curea, înlocuieşte clasicul alternator, oferind posibilitatea recuperării şi înmagazinării energiei generate la decelerare şi a alimentării unui pachet de baterii Litiu-Ion de 48V răcit cu aer. Energia stocată este utilizată pentru a asista motorul la regim normal de turaţii şi pe faza de accelerare, dar şi pentru a alimenta sistemele electrice auxiliare ale maşinii.
Sistemul mHEV de pe Transit a fost optimizat pentru îmbunătăţirea consumului de combustibil, şi nu pentru a oferi un plus de putere motorizărilor standard. Chiar şi aşa, cuplul disponibil imediat oferit suplimentar de sistemul hibrid ajută în special la plecarea de pe loc la turaţii reduse.
 
Capacitate îmbunătăţită
Noul Ford Transit se va încadra printre liderii segmentului când vine vorba de sarcina utilă cu ajutorul unui program extensiv de reducere a masei în toate zonele vehiculului, element care a ajutat la creşterea capacităţilor de transport.

Pentru a realiza aceste economii la nivelul masei, designul maşinii a fost optimizat cu ajutorul unor metode computerizate de inginerie împrumutate din industria aerospaţială. Exemplele de reducere a masei includ apariţia unei capote noi din aluminiu, utilizarea unor jante din oţel cu grosime variabilă şi folosirea unui amortizor de zgomot la evacuare simplificat. O altă premieră este utilizarea unor materiale compozite durabile în loc de oţel pentru peretele despărţitor dintre cabină şi zona de încărcare.

Noua uşă de încărcare asigură accesul uşor la marfă atunci când aceasta trebuie încărcată sau descărcată. Noua sursă de lumină montată la înălţime oferă un nivel excelent de iluminare pe timp de noapte.
 
Conexiune permanentă
Ca parte din strategia de extindere a conectivităţii de-a lungul întregii game de produse utilitare, Ford oferă tehnologia FordPass Connect cu ajutorul unui modem integrat pe noul Transit. Aceasta le permite operatorilor de flote să îmbunătăţească gradul de utilizare a vehiculelor şi să optimizeze costurile de întretinere cu ajutorul unor soluţii precum Ford Telematics şi Ford Data Services, produse care vor fi lansate de asemenea în cursul anului 2019.

Modemul on-board oferă acces la o gamă largă de sisteme prin aplicaţia de mobil FordPass, ceea ce uşurează experienţa deţinerii şi operării unui Transit, transformând-o într-una mai productivă pentru şoferi şi managerii de flote.

Lista de tehnologii avansate include sistemul de infotainment Ford SYNC 3, care poate fi controlat simplu, prin utilizarea unor comenzi vocale sau cu ajutorul unor gesturi de glisare realizate pe ecranul tactil de 8 inch. Sistemul Ford MyKey le oferă managerilor de flote posibilitatea de a programa cheia de acces astfel încât viteza maximă a maşinii şi volumul sistemului audio să fie limitate sau de a menţine permanent activate sistemele de siguranţă activă.
Conversiile şi accesoriile “aftermarket” pot să acceseze acum informaţii venite dinspre sistemele electrice ale lui Transit cu ajutorul Upfitter Interface Module.
 
Conduce afacerile
Caracterul rafinat şi apropiat de experienţa unui autoturism pe care îl oferea deja Transit este îmbunătăţit cu ajutorul introducerii tehnologiei EPAS (servodirecţie asistată electric), care ajută la reducerea efortului şoferului prin adăugarea unui nivel suplimentar de asistenţă la parcare şi manevre asemănătoare. De asemenea, EPAS permite implementarea unor sisteme de asistenţă a şoferului precum Sistemul de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist) şi Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid).

Şoferii lui Transit vor avea la dispoziţie, în premieră, posibilitatea de a selecta între diferite moduri de rulare prin sistemul Drive Modes. Acesta permite echilibrarea performanţelor dinamice ale maşinii cu condiţiile exterioare: Eco Mode, Slippery Mode, Mud/Rut Mode pentru modelele cu tracţiune integrală şi Tow/Haul Mode pentru o livrare fluidă a puterii atunci când maşina tractează remorci încărcate ce cântăresc mai mult decât masa proprie a lui Transit.

O gamă completă de tehnologii de asistenţă a şoferului a fost introdusă pentru a reduce stresul şi oboseala, dar şi pentru a ajuta la evitarea sau limitarea efectelor unei coliziuni. Această listă include:
  • Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu sistem Trailer Tow, care monitorizează o zonă extinsă a unghiului mort pentru a acoperi atât vehiculul, cât şi un trailer cu lungimea de până la 10 metri.
  • Tempomatul Adaptiv Inteligent care combină funcţionalitatea sistemului de recunoaştere a semnelor de circulaţie (Traffic Sign Recognition) şi tempomatul adaptiv de viteză (Adaptive Cruise Control) pentru a-i ajuta pe şoferi să rămână în limitele legale de viteză.
  • Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping System) cu îmbunătăţiri.
  • Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-collision Assist with Pedestrian Detection), capabil acum să detecteze pietonii pe timp de noapte atunci când aceştia sunt vizibili cu ajutorul farurilor.
Gama de elemente noi oferite pentru manevre de parcare mai uşoare în zonele urbane şi comerciale aglomerate şi pentru prevenirea unor eventuale costuri nedorite include:
  • Camere faţă şi spate cu unghi larg de acoperire care îi ajută pe şoferi să vadă maşinile care se apropie din lateral în spate sau în faţă la ieşirea din locurile de parcare înguste şi cu vizibilitate redusă.
  • O cameră de marşarier amplasată la înălţime care oferă un grad superior de vizibilitate la manevrele cu spatele, în special când uşile sunt deschise.
  • Asistenţă la parcare îmbunătăţită cu ajutorul unor senzori laterali suplimentari.
  • Sistemul de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist sau APA) care ajută şoferii să identifice spaţii de parcare adecvate şi să parcheze perpendicular sau lateral fără să fie nevoie de apăsarea pedalelor sau de mişcarea manuală a volanului.
  • Park-Out Assist, care ajută şoferii să iasă fără să folosească mâinile din locurile de parcare paralelă.
  • Sistemul de alertă la intersecţia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), care îi avertizează pe şoferi în legătură cu vehiculele care circulă în spatele maşinii la ieşirea cu spatele din parcare.
 
Exterior uşor de recunoscut. Interior nou şi practic
Noul exterior inteligent al lui Ford Transit beneficiază de o grilă a radiatorului mai înaltă şi subliniată prin trei bare orizontale puternice, dar şi prin zona inferioară redesenată a barei frontale. Panourile de caroserie din zona anterioară au fost reconcepute pentru a îmbunătăţi aerodinamica şi a crea un aspect mai îndrăzneţ cu suprafeţe uşor de curăţat. În echipările superioare, farurile bi-xenon puternice şi noile lumini de zi LED prezintă o semnătură luminoasă distinctivă pentru familia Transit.

În linie cu noul Transit Custom, vehiculul oferă un design interior nou care atinge un nivel superior de stil, de caracteristici practice şi de confort. Noua planşă de bord este bogată în zone practice dedicate şoferilor care folosesc cabina maşinii lor ca birou mobil, implicit prin apariţia a trei zone de depozitare închise în zona superioară a bordului şi printr-un element nou de ancorare a telefoanelor mobile şi a tabletelor, ce este disponibil pe versiunile inferioare de echipare.

Interiorul vine cu materiale atrăgătoare şi durabile, implicit cu tapiţerii inteligente care au trecut prin cele mai dificile teste de uzură realizate vreodată de Ford. Confortul de zi cu zi este îmbunătăţit de noul design al scaunelor care oferă noi perne din spumă şi o geometrie care favorizează un sprijin lateral optimizat.

O nouă versiune denumită Limited este disponibilă la cererea unui număr tot mai mare de utilizatori care îşi doresc un nivel superior de echipare care să vină în sprijinul nevoile propriilor companii. La fel ca modelul înlocuit, noul Transit le oferă clienţilor posibilitatea de a alege între mai mult de 450 de variante, implicit versiuni cu tracţiune pe faţă, spate sau cu tracţiune integrală şi oferă o gamă completă de tipuri de caroserie şi de şasiuri care include recent introdusul şasiu Skeletal.






Noul Ford Transit va fi produs la fabrica Kocaeli din Turcia, alături de Transit Custom. Ford a anunţat anul trecut o investiţie de 52 de milioane de dolari în joint venture-ul Ford Otosan din Turcia, scopul fiind creşterea capacităţii de producţie cu 40.000 de unităţi până la un total de 330.000 de maşini pe an.