Noul Ford EDGE

 
  • Noul SUV Ford Edge îşi face debutul european în versiunea sportivă ST-Line, oferind tehnologii inovatoare de asistenţă a şoferului, motoare noi şi puternice şi elemente de confort de nivel premium. 
  • Noul motor Ford EcoBlue de 2.0 litri şi 238 CP introduce un nou sistem bi-turbo care optimizează cuplul la turaţii joase, rafinamentul şi consumul. 
  • Sistemul de frânare post-coliziune, Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor şi Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare fac parte din pachetul complet de tehnologii ale noului model.
  • Sistemul SYNC 3 cu touchscreen de 8 inch asigură o conectivitate de top. În lista de opţiuni disponibile se numără sistemul audio premium B&O Play de 1000 W şi încărcarea wireless a telefonului mobil.
  • Versiunea sportivă Edge ST-Line oferă un design inspirat din gama Ford Performance, implicit jante de 20 de inch, inserţii în culoarea caroseriei, suspensii sport şi tracţiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive. 
 
KOLN, Germania, 21 februarie 2018 – Ford a dezvăluit astăzi noul SUV Ford Edge dedicat clienţilor europeni. Este cel mai avansat SUV din punct de vedere tehnologic din istoria companiei.
 
Noul Ford Edge oferă o gamă largă de sisteme de asistenţă a şoferului care se bazează pe camere şi pe senzori şi au rolul de a transforma fiecare călătorie într-una mai confortabilă şi mai puţin stresantă, ajutând şoferii să evite sau să diminueze efectele unor eventuale coliziuni. Îşi fac debutul european Sistemul de frânare post-coliziune, Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor şi sistemul Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare.
 
Noul Edge lansează, de asemenea, o versiune Bi-Turbo puternică şi eficientă a motorului diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri, împreună cu o transmisie automată cu opt trepte care asigură un şofat fără efort.
 
Dezvăluit în versiunea sportivă ST-Line, noul Edge iese în evidenţă prin zonele frontale şi posterioare redesenate, prin grila masivă de tip fagure, prin elementele suplimentare - inclusiv pragurile evazate - vopsite în culoarea caroseriei, şi prin jantele din aluminiu standard de 20 de inch.
 
"Clienţii europeni migrează către SUV-uri în număr din ce în ce mai mare, iar gama noastră de modele se pliază perfect pe dorinţele acestora. Cu noile tehnologii care-i ajută pe clienţi să facă faţă în traficul aglomerat şi să ruleze în confort absolut cu ajutorul rafinatului şi eficientului motor diesel EcoBlue de 2.0 litri şi al transmisiei automate cu opt trepte, noul Edge este cel mai convingător SUV Ford din istorie", spune Roelant de Waard, vicepreşedinte Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford Europa.
 
Un SUV inteligent pentru o lume inteligentă
 
Noul Ford Edge introduce în Europa trei noi tehnologii Ford de asistenţă a şoferului:
 
  • Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potenţiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune iniţială. Încetinirea vehiculului are potenţialul de a limita leziunile pasagerilor şi daunelor asupra maşinii.
  • Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor îi ajută pe şoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. Conceput pentru a opera la viteze de oraş sau de autostradă, sistemul foloseşte un radar şi o cameră pentru a detecta vehiculele oprite sau lente din faţa maşinii şi oferă sprijin prin impuls asupra volanului pentru evitarea unui accident dacă coliziunea este considerată iminentă.
  • Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de maşinile din faţă şi reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic uşor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.

Suplimentar, tehnologiile de asistenţă a şoferului care folosesc camere, radare şi senzori ultrasonici pentru a reduce efortul şoferilor includ Farurile adaptive (Adaptive Front Lighting System), Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), Faza lungă non-intruzivă pentru ceilalţi participanţi la trafic (Glare-Free Highbeam), Limitatorul inteligent de viteză (Intelligent Speed Limiter), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert), Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).
 
Şofatul şi manevrele de parcare din oraşe sunt simplificate şi mult mai confortabile cu ajutorul unor pachete tehnologice precum Sistemul de alertă la intersecţia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), Direcţia adaptivă Ford (Ford Adaptive Steering), Sistemul de asistenţă activă la parcare cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking), Asistentul de parcare laterală (Side Parking Aid) şi Sistemul de asistenţă la ieşirea din parcare (Park Out Assist).

 
Performanţă sofisticată
 
Noul Edge utilizează cele mai noi tehnologii Ford în materie de propulsoare pentru a oferi performanţe fără efort, emisii de CO2 reduse şi consum optimizat.
 
Noul motor diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri oferă puterea, cuplul şi performanţele dinamice ale unui motor cu capacitate cilindrică superioară în condiţiile unui consum şi unor emisii de CO2 proprii unui motor de capacitate cilindrică redusă.
Noutatea absolută introdusă pe motorul diesel EcoBlue este sistemul avansat bi-turbo, noua configuraţie a motorului păstrând tehnologia avansată de injecţie şi arhitectura EcoBlue - care garantează frecări reduse între părţile componente - pentru a se ridica la standardele Euro 6.
 
Noul motorul diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri şi 238 CP este combinat cu sistemul de tracţiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive şi oferă cuplu la turaţii joase, dar şi zgomot mecanic şi vibraţii reduse, propunând în acelaşi timp performanţe lineare şi fluide la accelerare, scopul final fiind o experienţă de şofat mult mai confortabilă.
 
O turbină mică de presiune ridicată şi una de dimensiuni mari de presiune scăzută lucrează în serie la turaţii joase pentru a oferi un răspuns îmbunătăţit şi cuplu ridicat. La turaţii mari, turbina de capacitate mare lucrează singură pentru a oferi resursele necesare atingerii vârfului de putere.
 
Galeriile turbo şi cele de evacuare au fost îmbunătăţite şi conţin constructiv cu aproximativ 30% mai mult nichel pentru o rezistentă optimizată la temperaturile de până la 860 de grade Celsius generate de sistemul bi-turbo. Turbinele sunt răcite cu apă.
 
Echipat standard cu sistemul Auto Start-Stop, motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri este oferit de asemenea pe noul Ford Edge în versiunea cu 190 CP în combinaţie cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi cu sistemul de tracţiune integrală Intelligent All Wheel Drive.

Noua transmisie Ford cu opt rapoarte a fost concepută pentru a optimiza suplimentar consumul de carburant şi pentru a oferi performanţe imediate prin schimburi de trepte rapide şi fluide. Reglată pentru a se ridica la nivelul aşteptărilor clienţilor europeni, transmisia oferă sistemele: 
  • Adaptive Shift Scheduling, care analizează constant diferitele stiluri de condus pentru a optimiza momentele schimbărilor de trepte. Sistemul poate identifica urcările de rampă, coborârile de pantă şi virajele abordate agresiv, ajustând schimbările de rapoarte pentru o experienţă de condus mai stabilă, mai implicată şi mai rafinată.
  • Adaptive Shift Quality Control, care preia informaţii din mediul înconjurător şi din partea maşinii pentru a ajusta presiunea asupra ambreiajului în favoarea unor schimbări de treaptă constant line. Tehnologia poate ajusta de asemenea fluiditatea modificărilor de rapoarte pentru a se mula pe diferitele stiluri de condus.
     
Sportivul Edge ST-Line
 
Gama de modele Ford ST-Line - concepută pentru clienţii care aspiră la imaginea sportivă a modelelor ST - oferă un design inspirat din cel al gamei Ford Performance şi opţiuni puternice în ceea ce priveşte motoarele disponibile.
 
Noul Edge ST-Line prezintă elemente de design exterioare şi interioare îndrăzneţe care includ: 
  • Inserţii de culoarea caroseriei în zona inferioară a portierelor, pe aripi şi în zona laterală a maşinii, dar şi o grilă frontală superioară a cărei ramă este acoperită într-o nuanţă specială unică neagră.
  • Jante premium din aluminiu: standard de 20 de inch, opţional de 21 de inch.
  • Ţevi duble de evacuare cu terminaţii cromate.
  • Piele perforată Miko®-Dinamica pe scaunele care oferă 10 reglaje electrice.
  • Volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele perforată, cusături roşii pe levierele cutiilor de viteze manuale.
  • Pedale din aluminiu, plafon tapiţat în culoarea neagră şi covoraşe premium din velur.
Suspensiile cu setări sport îmbunătăţesc şi mai mult experienţa dinamică a noului Edge ST-Line, dublată de tehnologia Ford Adaptive Steering. Aceasta optimizează răspunsul direcţiei şi transformă Edge într-o maşină mai uşor de manevrat prin faptul că modifică în mod constant raportul mediu de bracare în funcţie de viteza de rulare şi prin clapetele montate pe volan în cazul transmisiei automate quick shift cu opt rapoarte.
 
Interior conectat şi confortabil
 
Un panou de încărcare wireless disponibil opţional şi ascuns în compartimentul frontal de pe consola centrală oferă acum încărcare fără cablu pentru aparatele compatibile, iar sistemul de comunicaţie şi infotainment Ford SYNC 3 - compatibil gratuit cu Apple CarPlay şi Android Auto™ - le oferă şoferilor posibilitatea de a controla telefoanele conectate, sistemul audio, navigaţia şi climatizarea cu ajutorul comenzilor vocale sau prin ecranul sensibil la atingere al unui monitor color de 8 inch.
 
Clienţii pot să-şi îmbunătăţească experienţa audio cu ajutorul noului sistem audio premium B&O Play, special reglat pentru noul Edge. Sistemul foloseşte un procesor de sunet digital cu 10 canale pentru a controla şi egaliza fiecare incintă acustică, asigurând o distribuţie uniformă a sunetului în habitaclu. Opţiunea surround pune la dispoziţia melomanilor o experienţă audio şi mai cuprinzătoare.
 
Noul Edge oferă, de asemenea, un instrumentar de bord 3D complet configurabil care le oferă şoferilor posibilitatea de a personaliza aşezarea şi forma vitezometrului, a turometrului şi a ecranelor cu informaţii legate de rulare. Ajustarea merge până la posibilitatea alegerii între 7 nuanţe diferite, menţinând în acelaşi timp un design elegant şi simplu. Tehnologiile suplimentare legate de confort includ un plafon panoramic pe întreaga lungime a acoperişului, scaune frontale încălzite şi aerisite, scaune posterioare încălzite şi volan încălzit.
 
Cu materiale armonioase de calitate superioară şi cu un design de ultimă generaţie, spaţiosul interior al noului Ford Edge inspiră un sentiment de maşină premium. Consola centrală redesenată oferă un schimbător rotativ pentru transmisia automată cu opt trepte. Această soluţie economiseşte spaţiu şi oferă acces uşor la zona de încărcare wireless, consolidând în acelaşi timp imaginea modernă şi sofisticată a maşinii.
 
Butonul frânei de mână electronice care ia locul levierului convenţional ajută de asemenea la maximizarea spaţiului şi permite instalarea unor suporturi ajustabile de pahare şi a unei cutii de depozitare îndeajuns de spaţioase pentru cărţi, jucării sau tablete. Un torpedou şi mai voluminos este montat în partea dreaptă a planşei de bord, iar deasupra acesteia există un alt spaţiu de depozitare.

O gamă completă
 
Noul Edge le va fi oferit clienţilor europeni, pe lângă varianta sportivă ST-Line, în versiunea premium Vignale, în cea stilată Titanium sau în bogata echipare Trend. 
Îmbunătăţirile vizuale prezente pe toate echipările includ o grilă frontală mai lată care oferă finisaje unice în funcţie de versiune şi o zonă frontală împrospătată care construieşte o imagine atletică şi modernă. Farurile şi stopurile LED standard pot fi completate de luminile de zi LED specifice. Capota redesenată impune o postură aşezată şi agresivă.
 
Vânzări record          
 
Vânzările SUV-urilor Ford au crescut cu 24% în 2017, valoare împinsă de la spate de cel mai bun an din carierele de piaţă ale modelelor EcoSport, Kuga şi Edge. Ford a vândut 230.600 de SUV-uri pe parcursul anului, echivalent cu aproximativ unul din 5 vehicule vândute de companie în Europa. Mai mult de 26.000 de unităţi Edge au fost vândute până acum clienţilor europeni de la lansarea din 2016 a acestui model pe continent. În anul 2017, Edge a fost preferat de 16.000 de cumpărători din Europa.
 
 
# # #
 
 
Android şi Android Auto sunt mărci înregistrate ale Google Inc. 
*Cifrele omologate de consum şi emisii CO2 vor fi publicate în jurul momentului intrării oficiale pe piaţă. 
Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 şi autonomia electrică sunt măsurate în conformitate cu cerinţele tehnice şi specificaţiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicată permite compararea între două tipuri diferite de vehicule şi diferiţi producători. Suplimentar faţă de eficienţa consumului de combustibil al unei maşini, manevrabilitatea şi alţi factori care nu sunt de natură tehnică joacă un rol în determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 şi autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.
 
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizând procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în conformitate cu specificaţiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedură de testare este mai realistă în măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet procedura actuală, New European Driving Cycle (NEDC). În perioada eliminării treptate a ciclului NEDC, consumul şi emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifică anumite elemente ale testelor, vor exista variaţii în cifrele anterioare de consum şi emisii (de exemplu, aceeaşi maşină ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil şi ale emisiilor de CO2).