Noul Ford Mustang

 
  • Noul Ford Mustang oferă un design mai atrăgător, motorizări îmbunătăţite, dinamică incisivă şi tehnologii avansate de asistenţă a şoferului dedicate fanilor europeni pasionaţi de această maşină iconică. 
  • Designul mai atletic este subliniat de elementele LED mai clare, de culorile exterioare îndrăzneţe şi de opţiunile în ceea ce priveşte jantele din aliaj. Interiorul de top oferă materiale moi la atingere şi finisaje din aluminiu. 
  • Motorul Ford V8 de 5.0 litri este îmbunătăţit şi oferă 450 CP, iar în combinaţie cu noua transmisie automată cu 10 trepte a rezultat un Mustang mai rapid, mai responsiv şi mai eficient.
  • Suspensia MagneRide şi sistemul selectabil Drive Modes includ opţiunea personalizabilă My Mode, care îmbunătăţeşte experienţa la condus. Noul sistem de evacuare cu supape active oferă inovativul Good Neighbour Mode.
  • Pachetele avansate de asistenţă a şoferului includ Detecţia pietonilor, Sistemul de menţinere a benzii de rulare şi un instrumentar de bord personalizabil cu diagonala de 12 inci.
 
 
KOLN, Germania, 11 septembrie 2017 – Ford a dezvăluit astăzi noul Ford Mustang dedicat pieţei din Europa - cu un design mai atrăgător, un motor sofisticat, îmbunătăţiri la nivelul suspensiilor, sisteme avansate de asistenţă a şoferului şi opţiuni suplimentare de personalizare pentru reprezentativul model sport.
 
Profilul lui Mustang, puternic şi uşor de recunoscut, oferă acum linii mai agresive şi mai atletice, îmbunătăţite de tehnologia LED pentru blocurile optice, de cele 11 nuanţe exterioare curajoase şi de noile opţiuni în ceea ce priveşte jantele din aliaj. Ford anticipează că noul Mustang va avea cea mai rapidă acceleraţie din istorie, motorul V8 de 5.0 litri care dezvoltă 450 CP fiind cuplat cu noua transmisie automată Ford cu 10 trepte.
 
Adaptat pentru a se ridica la aşteptările clienţilor europeni, caracterul dinamic al lui Mustang este optimizat cu ajutorul sofisticatei suspensii ajustabile MagneRide şi al sistemului selectabil Drive Modes, care include opţiunea personalizabilă My Mode. Tehnologia evacuării cu supape active include inovatorul mod "Good Neighbour", dezvoltat pentru a nu deranja vecinii la ore matinale sau noaptea târziu.
 
Tehnologiile avansate de asistenţă a şoferului de pe Mustang includ Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) şi Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), care îmbunătăţesc experienţa la volan oferindu-i şoferului liniştea necesară la condus. Interiorul contemporan de nivel înalt vine cu materiale moi la atingere şi cu un instrumentar de bord de 12 inci complet digital care le oferă pasagerilor o experienţă de top.
 
"Pasiunea europenilor pentru Mustang s-a dovedit a fi mai mare decât ne imaginam - aproape 30.000 de Mustang-uri aduc unul dintre cele mai reprezentative design-uri auto pe străzile de pe continent", spune Steven Armstrong, vicepreşedinte al Grupului şi preşedinte Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. "Puţine maşini pot să ofere o astfel de combinaţie de tradiţie, design şi performanţă adresată unei audienţe atât de largi. Noul Ford Mustang prezintă cel mai captivant pachet oferit până acum în istorie".
 
Inconfundabilul Mustang
 
Exteriorul noului Ford Mustang este acum mai agresiv şi mai atletic, conservând însă caracterul uşor de recunoscut filtrat prin mai mult de 50 de ani de producţie a modelului. Profilul capotei este acum coborât şi integrează prize de aer, iar combinaţia cu grila frontală revizuită îi oferă lui Mustang o faţă incisivă şi agresivă, îmbunătăţind în acelaşi timp aerodinamica.
 
Clare, luminoase şi eficiente energetic, farurile, luminile de zi, indicatoarele de direcţie şi stopurile tri-dimensionale triple iconice beneficiază toate în standard de tehnologia LED în Europa, în timp ce proiectoarele de ceaţă LED sunt şi ele disponibile pe Mustang. Ramele blocurilor optice frontale au fost restilizate pentru a se asorta cu forma trepezoidală a grilei superioare.
 
O gamă largă de opţiuni de personalizare le va oferi clienţilor Mustang din Europa posibilitatea de a ieşi în evidenţă şi mai mult. Sunt disponibile trei noi nuanţe metalizate îndrăzneţe - Kona Blue, Orange Fury şi Royal Crimson. Noile jante de 19 inci din aliaj sunt oferite în mai multe variante de finisaj, fiecare cu propria sa personalitate, inclusiv Nickel, Ebony Black şi Polished Aluminium.
 
Interiorul noului Mustang prezintă o atmosferă care tinde spre zona premium. Materiale noi moi la atingere sunt aşezate pe feţele de uşi, iar mânerele uşilor sunt finisate în aluminiu. Consola centrală este acoperită cu un material moale cusut manual într-o nuanţă contrastantă, efectul rezultat fiind unul dinamic şi de calitate superioară. Rama care înconjoară panoul de comenzi de pe bord este disponibilă în trei finisaje din aluminiu.
 
Un pachet interior Carbon Sport este la rândul său la dispoziţia doritorilor pe întreaga gamă Mustang şi include inserţii Alcantara la nivelul portierelor şi al scaunelor, un mâner din fibră de carbon al schimbătorului de viteze şi o ramă din fibră de carbon pentru instrumentele de pe panoul de bord. Scaune cu tapiţerie din piele, încălzite şi aerisite şi un volan încălzit sunt de asemenea disponibile în premieră la nivel de gamă, oferind un nivel de confort de top. Clienţii care optează pentru scaunele Recaro din piele au acum opţiunea de a alege între trei nuanţe de culoare: Show Stopper Red, Midnight Blue sau Ebony.

Performanţe de vârf
 
Performanţele şi experienţa de şofat au reprezintă nucleul ADN-ului Mustang încă de la lansarea modelului, care a avut loc în 1964. Îmbunătăţirile la nivelul motorului, al şasiului şi al sistemelor tehnologice îi oferă lui Mustang posibilitatea de a pune la dispoziţia clienţilor cea mai satisfăcătoare experienţă de până acum.
 
Motorul Ford V8 de 5.0 litri a fost dezvoltat pentru a livra mai multă putere şi pentru a oferi o plajă mai largă de turaţii decât până acum. Vârful de putere anticipat, 450 CP, este sprijinit de introducerea unei tehnologii duale complexe care oferă injecţie directă de înaltă presiune şi injecţie multipunct la presiune scăzută, oferind astfel cuplu robust la turaţii mici.
 
Noul Mustang EcoBoost de 2.3 litri oferă 290 CP şi vine cu o experienţă antrenantă de şofat mulţumită funcţiei Overboost a turbocompresorului - care se activează în sarcină maximă pentru a oferi un plus de acceleraţie după fiecare schimbare superioară de treaptă - şi noii transmisii automate cu 10 rapoarte.
 
Avansata cutie de viteze cu 10 trepte oferă eficienţă în economia de carburant şi o acceleraţie îmbunătăţită. Sistemul electronic de control al transmisiei permite accesul la setări care optimizează performanţa prin sistemul Drive Modes, iar sistemul adaptiv ce programează schimbările de treaptă îi permite transmisiei să se adapteze la schimbările condiţiilor de rulare şi să selecteze treapta optimă indiferent de situaţie - de la vitezele de croazieră la acceleraţiile brutale pe linie dreaptă. Clapetele montate pe volan le oferă şoferilor control maxim la schimbarea treptelor.
 
"În mod normal, când schimbi treptele pierzi timp preţios", spune Matthias Tonn, Inginerul-şef al programului de dezvoltare Mustang în cadrul Ford Europa. "Noua transmisie cu 10 trepte a lui Mustang îi permite motorului să dezvolte vârful de putere şi de cuplu în timpul schimbului în treptele superioare de viteză pentru a oferi o acceleraţie mai rapidă şi performanţe liniare. Ne aşteptăm ca rezultatul să fie cel mai rapid Mustang la nivel de acceleraţie dezvoltat vreodată".
 
Transmisia manuală cu şase trepte disponibilă pe ambele versiuni de motorizare a fost şi ea îmbunătăţită cu scopul de a oferi nivelul optim de cuplu. Pe motorul V8 de 5.0 litri, transmisia manuală a fost complet regândită pentru a include un ambreiaj de tip twin-disc şi o volantă cu masă dublă, scopul fiind creşterea ofertei de cuplu şi o modulare mai eficientă a ambreiajului. Motorul oferă Launch Control în versiunea standard pentru starturi consistente şi cu tracţiune maximă. Pachetul Electronic Line Lock, care aplică doar frânele pe roţile din faţă, îi lasă şoferului posibilitatea de a roti doar roţile posterioare şi este acum standard şi pe motorul EcoBoost de 2.3 litri după ce anterior fusese disponibil astfel împreună cu motorul V8 de 5.0 litri. Acest sistem ajută la starturi de pe loc în condiţii optimizate.
 
Inginerii Ford au crescut randamentul pachetului dinamic oferit de Mustang pentru a le pune la dispoziţie clienţilor o experienţă specială de şofat. Amortizoarele recalibrate îmbunătăţesc stabilitatea în viraje, iar suspensia posterioară este rigidizată, reducând mişcările nedorite care apar în zonele extreme ale maşinii. Barele anti-ruliu mai groase controlează de asemenea flexiunile caroseriei şi ale şasiului pentru o manevrabilitate precisă.
 
Noul sistem opţional de suspensii MagneRide Damping System poate oferi un răspuns fulgerător la schimbările condiţiilor de rulare. Fluidul special din amortizoare poate fi stimulat electronic pentru a oferi rezistenţă ridicată sau scăzută în funcţie de context. Senzorii monitorizează condiuţiile de rulare de 1000 de ori pe secundă pentru a asigura performanţe optime la nivelul direcţiei.
 
Mustang oferă două noi moduri de rulare selectabile prin sistemul Drive Modes pentru a-i ajuta pe şoferi să asorteze cu scenariul de moment controlul electronic al stabilităţii, răspunsul acceleraţiei, schimbările de trepte ale cutiei automate, direcţia şi setările sistemului de evacuare cu supape active. Aceste două moduri se adaugă deja existentelor Normal, Sport, Track şi Snow/Wet:
 
  • Drag Strip Mode optimizează performanţele pentru o acceleraţie rapidă la startul de pe loc şi pentru timpi de top în concursurile de drag pe sfertul de milă.
  • My Mode le oferă şoferilor posibilitatea de a selecta setările preferate în ceea ce priveşte performanţele, dinamica şi sunetul evacuării.
     
Noua tehnologie de evacuare cu supape active (Active Valve Performance Exhaust) le oferă în premieră celor de la volan posibilitatea de a ajusta notele sistemului de evacuare pentru a se asorta cu starea de moment sau cu contextul exterior. Inovatorul Good Neighbour Mode ("Bunul vecin") poate fi programat să limiteze automat sunetul evacuării în segmente pre-programate ale zilei pentru a nu-i deranja pe vecini în momentul pornirii legendarului V8 de 5.0 litri la ore matinale.
 
Tehnologie inteligentă pentru siguranţă şi confort
 
Mustang le va fi oferit clienţilor din Europa împreună cu o linie vastă de tehnologii de asistenţă a şoferului care includ Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection), dezvoltat pentru a reduce severitatea sau chiar pentru a evita complet coliziunile frontale în care sunt implicaţi pietonii sau care implică alte maşini.
 
Clienţii vor putea fi mai siguri ca niciodată în spatele volanului, fiind asistaţi de tehnologii precum Asistenţa pre-impact cu frână activă şi detectarea pietonilor, Tempomatul adaptiv, Sistemul de menţinere a benzii de rulare, Alerta la părăsirea benzii de rulare şi Sistemul de detectare a nivelului de oboseală a şoferului.
 
Mustang va fi oferit în premieră cu tehnologia Cruise Control Adaptiv (Adaptive Cruise Control) şi cu Sistemul de alertă în funcţie de distanţă (Distance Alert), acestea ajutând şoferii să menţine o distanţă corectă faţă de vehiculul din faţă, dar şi cu Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Departure Warning), care îi anunţă pe şoferi în momentul în care aceştia părăsesc accidental banda de rulare. Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) poate acţiona volanul pentru a împinge maşina înapoi în interiorul benzii. Tehnologiile sofisticate disponibile acum pe Mustang vor contribui la un scor îmbunătăţit în cadrul testelor de siguranţă Euro NCAP.
 
Un instrumentar de bord LCD complet digital şi personalizabil cu dimensiunea de 12 inci va afişa informaţii asortate cu modul de rulare selectat prin Drive Modes - sistem similar celui disponibil pe supercar-ul Ford GT - ajutându-i pe şoferi să scoată maxim din fiecare experienţă în spatele volanului. Configuraţia ceasurilor digitale de bord se va schimba automat în funcţie de modul selectat şi poate fi programată de şofer să afişeze o gamă largă de cadrane colorate într-una dintre cele 7 nuanţe disponibile. Şoferii exemplarelor Mustang echipate cu display-ul digital de 12 inci vor avea ocazia de a vedea o premieră în industrie: o animaţie inspirată din jocurile video care se activează în momentul activării sistemului Electric Line Lock.
 
Noul Mustang oferă, de asemenea, sistemul de comunicaţii şi multimedia SYNC 3, care le dă posibilitatea şoferilor de a-şi controla telefoanele inteligente conectate, sistemul audio, navigaţia şi funcţiile climatizării utilizând comenzi vocale conversaţionale sau gesturi precum "pinch" sau "swipe" pe display-ul dcentral de 8 inch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto™.
 
Livrările noului Ford Mustang către clienţii din Europa vor debuta în 2018.