Noul EcoSport

  • Noul SUV subcompact Ford EcoSport introduce un motor puternic şi eficient complet nou: 1.5 Ford EcoBlue diesel. Acest motor este mai versatil şi mai capabil cu ajutorul sistemului Intelligent All Wheel Drive. 
  • Exteriorul robust şi elegant al noului EcoSport oferă mai multe opţiuni de personalizare, implicit o paletă largă de culori contrastante pentru plafon. De asemenea, clienţii vor avea la dispoziţie, în premieră, versiunea sportivă EcoSport ST-Line. 
  • Interiorul ergonomic şi rafinat prezintă ecrane tactile cu diagonala de până la 8 inch, volan încălzit şi un sistem audio premium B&O PLAY.
  • Lista de tehnologii sofisticate include conectivitate SYNC, Cruise Control cu Limitator de viteză ajustabil şi o cameră de marşarier care oferă mai multă încredere la manevrele cu spatele. 
 
KOLN, Germania, 5 septembrie 2017 – Ford a dezvăluit astăzi noul SUV subcompact Ford EcoSport, model care le va oferi clienţilor din Europa spre finalul acestui an un nivel superior de versatilitate şi capabilităţi de top, un design exterior mai rafinat şi tehnologii sofisticate.
 
Noul Ford EcoSport poate fi acum cu sistemul de tracţiune integrală Intelligent All Wheel Drive, care îmbunătăţeşte tracţiunea şi aderenţa pe şosea şi în afara acesteia. Sistemul poate fi combinat cu avansatul motor diesel EcoBlue de 1,5 litri care dezvoltă până la 125 CP şi un nivel optimizat al emisiilor.
 
Disponibil de asemenea în premieră într-o versiune sportivă EcoSport ST-Line inspirată de gama de modele Ford Performance, noul EcoSport oferă tehnologii de asistenţă a şoferului precum conectivitatea SYNC 3, sistemul Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil şi o cameră de marşarier.
 
Prezentat într-un design exterior dinamic, robust şi rafinat, noul model este oferit într-o paletă de 12 nuanţe de culoare îndrăzneţe şi oferă şi mai multe opţiuni de personalizare - inclusiv nuanţe contrastante pentru plafon care se extind pe stâlpii parbrizului, pe zona superioară a ramelor portierelor, pe eleronul spate şi pe oglinzile laterale. Interiorul nou şi superior calitativ este construit în jurul şoferului şi le oferă pasagerilor o experienţă superioară cu ajutorul ecranului tactil de 8 inch, al volanului încălzit şi al zonelor inteligente de depozitare care includ o podea ajustabilă la nivelul portbagajului.
 
"Ford a vândut 150.000 de exemplare ale SUV-ului subcompact EcoSport în Europa din 2014,  momentul în care acest model a fost introdus în Europa, iar vânzările au crescut anul trecut cu 40%", spune Steven Armstrong, vicepreşedinte al grupului şi preşedinte al Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. "Noul Ford EcoSport le oferă clienţilor mai mult stil, un nivel superior al capabilităţilor şi mai multe variante de personalizare, asortând funcţionalitatea unui SUV cu aspectul practic al unei maşini de oraş".
 
Versiunea europeană a lui Ford EcoSport va fi produsă la fabrica Ford din Craiova în urma unei investiţii de 200 de milioane de euro şi va fi pusă în vânzare în cursul acestui an, alăturându-se liniei de SUV-uri Ford Edge şi Kuga în Europa. Crossover-ul Fiesta Active, inspirat de asemenea din lumea SUV-urilor, va fi disponibil la rândul său în Europa în cursul anului viitor.
 
Segmentul SUV-urilor înregistrează cele mai mari creşteri la nivel european. Înmatriculările de SUV-uri au crescut în 2016 cu peste 21% faţă de anul anterior, adunând mai mult de un sfert din înmatriculările întregii pieţe de autoturisme. Anul trecut, vânzările SUV-urilor Ford în Europa au crescut cu peste 30%.
 
Puternic şi eficient
 
Noul Ford EcoSport va oferi o experienţă dinamică optimizată cu ajutorul sistemului Ford Intelligent All Wheel Drive. Această tehnologie este oferită în combinaţie cu noul motor diesel Ford EcoBlue de 1.5 litri şi cu o cutie manuală cu şase trepte, oferind 125 CP şi un cuplu de 300 Nm. Consumul mixt este de 4.5 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 ajung la 119 grame/km*.
 
Sistemul Intelligent All Wheel Drive măsoară constant nivelul de aderenţă al fiecărei roţi la nivelul suprafeţei de rulare şi poate ajusta nivelul cuplului până la 50/50 între puntea faţă şi puntea spate în sub 20 de milisecunde - de 20 de ori mai rapid decât timpul de care are nevoie un om să clipească. Sistemul transferă rapid cuplul între cele patru roţi şi livrează un nivel de stabilitate care inspiră siguranţă pe şosea în special în condiţii de aderenţă precară.
 
Noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri este conceput pentru a livra un nivel superior de putere şi performanţe îmbunătăţite în condiţiile unui nivel scăzut de emisii CO2. Rafinatul motor cu patru cilindri oferă tehnologii inovatoare precum:
 
  • Recircularea gazelor de evacuare la presiune coborâtă combinată cu răcirea cu apă a aerului de supraalimentare duce la o combustie mai eficientă şi la emisii scăzute.
  • Un colector de admisie integrat care optimisează circulaţia aerului.
  • Turbocompresie cu inerţie termică redusă care oferă un răspuns mai rapid şi mai uşor controlabil al turbinei. Materialele utilizate în această zonă a motorului sunt preluate din industria aeronautică şi sunt concepute special pentru a face faţă provocărilor la temperaturi foarte ridicate.
  • Un sistem de injecţie de înaltă presiune mai rapid, mai silenţios şi care oferă o livrare mai precisă a carburantului.
 
O versiune cu tracţiune faţă a motorului diesel EcoBlue de 1,5 litri şi 125 CP va fi oferită de la mijlocul anului 2018, aceasta fiind cuplată cu o transmisie manuală cu coeficient de frecare redus pentru a oferi un consum şi mai mic şi emisii şi mai coborâte. Motorul diesel Ford TDCi de 1,5 litri care dezvoltă 100 CP combinat cu roţi motrice faţă şi cu o nouă cutie manuală cu şase trepte va fi disponibil încă de la lansarea modelului.
 
În ofertă este inclus şi multipremiatul motor pe benzină 1.0 EcoBoost, disponibil în versiuni cu transmisie manuală cu şase trepte care dezvoltă 140 CP, 125 CP şi - de la mijlocul anului 2018 - 100 CP. Varianta de 125 CP cu transmisie automată cu şase trepte va oferi clapete în spatele volanului pentru o schimbare mai confortabilă a treptelor pe modul manual.
 
Noul EcoSport va continua să ofere setări ale suspensiilor şi ale direcţiei ajustate special pentru clienţii din Europa, cu un profil optimizat al amortizoarelor, arcurilor, al raportului de direcţie, al punţii spate cu bară de torsiune, al setărilor sistemului ESP şi al nivelului de asistenţă la nivelul direcţiei.
 
Design robust şi rafinat
 
Noul Ford EcoSport oferă un design exterior îndrăzneţ şi dinamic, propriu SUV-urilor Ford, reflectând liniile lui Kuga şi ale lui Edge.
 
O capotă sculptată cu o zonă centrală bombată este garanţia unei părţi frontale curate, subliniată de faptul că stropitoarele de parbriz încălzite se află ascunse sub buza superioară a capotei. Designul părţii anterioare este dominat de un nou format al grilei trapezoidale şi de blocurile optice angulare individualizate care acum găzduiesc un sistem de iluminare HID (High Intensity Discharge) şi încorporează lumini de zi LED elegante. Compartimentul angular al luminilor de ceaţă completează un semiprofil frontal inspirat şi desenat pentru a anticipa caracterul aventuros al maşinii.
 
Spoilerul posterior şi design-ul stopurilor au fost şi ele revizuite cu scopul de a oferi o imagine sculpturală mai curată. Clienţii vor avea la dispoziţie 12 culori exterioare îndrăzneţe, inclusiv Lightening Blue, Ruby Red  sau Tiger Eye, aceasta din urmă o nuanţă portocalie metalică vibrantă. De asemenea, fiecare client îşi poate personaliza propriul SUV cu ajutorul opţiunii plafonului vopsit într-o nuanţă contrastantă.
 
Noul design al jantelor cu diametrul de 17 şi 18 inch completează caracterul dur şi sportiv al maşinii, jantele fiind la oferit de asemenea în mai multe variante de culoare şi textură: Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey şi High Gloss Black. Clienţii vor avea la dispoziţie în continuare opţiunea roţii de rezervă montate pe hayon, un element distinctiv al lui EcoSport.
 
EcoSport este oferit acum cu un interior al cărui rafinament este de nivel superior, comenzile uşor de utilizat şi materialele moi la atingere completând consola centrală nouă şi desenată ergonomic, cu puţine butoane fizice, concepută astfel pentru a facilita operarea funcţiilor maşinii. Scaunele au primit un design nou şi sunt optimizate pentru un confort mai ridicat pe locurile frontale şi pe cele posterioare, oferind o calitate percepută superioară cu ajutorul tapiţeriei mixte piele-textil. Pasagerii pot să asorteze ambianţa generală a maşinii cu propria stare de spirit cu ajutorul iluminării ambientale ajustabile, opţiune care este disponibilă în şapte culori.
 
Habitaclul beneficiază de o serie de soluţii inteligente de depozitare, inclusiv o podea a portbagajului ajustabilă pe înălţime care poate fi ridicată pentru a oferi un compartiment ascuns voluminos dedicat bagajelor sau poate fi coborâtă pentru a creşte capacitatea portbagajului la 334 de litri. Consola centrală nouă oferă o cotieră retractabilă şi culisantă integrată care în interior găzduieşte un spaţiu de depozitare ideal pentru tablete sau pentru alte obiecte de mici dimensiuni.
 
Gama noului EcoSport va include în premieră varianta sportivă EcoSport ST-Line. Aceasta se alătură unei familii compuse din Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line şi S-MAX ST-Line, modele car oferă un design exterior agresiv, un caracter dinamic sportiv pronunţat şi o linie de motoare puternice şi eficiente EcoBoost pe benzină sau diesel TDCi.
 
Varianta EcoSport ST-Line va fi disponibilă în echiparea standard cu spoilere şi praguri laterale unice inspirate din familia modelelor Ford Performance, cu bare de plafon şi rame negre pentru blocurile optice frontale, cu jante Dark Tarnish de 17 inch, cu embleme ST-Line, cu plafon şi oglinzi laterale contrastante. La interior, această versiune oferă un volan ST-Line unic cu partea inferioară teşită şi îmbrăcat în piele. Scaunele cu tapiţerie parţial din piele beneficiază de inserţii Miko®-Dinamica - un material special de tip "piele întoarsă" fabricat din poliester reciclat - şi de cusături de culoare roşie. Pachetul ST-Line este completat pe EcoSport de schimbătorul de viteză şi de mânerul frânei de mână îmbrăcate în piele, de pragurile ST-Line şi de pedalierul sport din oţel.
 
Tehnologie sofisticată pentru asistarea şoferului
 
Noul EcoSport oferă o poziţie înaltă la volan şi binecunoscutul caracter dinamic al modelelor Ford, plusând cu o experienţă de şofat mai uşoară şi mai plăcută atinsă cu ajutorul tehnologiilor avansate.
 
Sistemul de comunicare şi multimedia SYNC 3 este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto. SYNC 3 este oferit cu ajutorul unui ecran tactil color de 8 inch care este aşezat deasupra planşei de bord şi poate fi operat cu ajutorul gesturilor pinch şi swipe, cunoscute din lumea telefoanelor mobile. SYNC 3 este oferit şi în compania opţiunii ecranului tactil color de 6.5 inch. De asemenea, un display color de 4.2 inch le oferă clienţilor conectivitatea Bluetooth şi două porturi USB.
 
Noul pachet audio B&O PLAY oferă o experienţă acustică înaltă. Cu ajutorul a 10 incinte acustice, implicit un subwoofer montat în portabagaj şi o boxă dedicată sunetelor de frecvenţe medii montată pe bord, sistemul a fost calibrat special pentru EcoSport şi este controlat cu ajutorul unui Amplificator digital de procesare a semnalului care oferă o calibrare precisă şi un mixaj audio superior, implicit un mod Surround Sound.
 
EcoSport este prezentat în premieră cu un sistem Cruise Control cu limitator cu viteză ajustabil care îi ajută pe şoferi să menţină maşina în limitele legale de viteză şi cu o cameră de marşarier ce transformă manevrele de parcare, care devin mai sigure şi mai eficiente.
 
Comutatorul automat de fază lungă şi senzorii de ploaie preiau o parte dintre responsabilităţile şoferului şi îi permit acestuia să se concentreze mai bine la şosea, în timp ce volanul încălzit şi Controlul electronic automat al temperaturii îmbunătăţesc şi mai mult nivelul de confort. Oferta tehnologică a lui EcoSport este completată de instrumentarul digital cu diagonala de 4.2 inch prin care pot fi accesate foarte uşor informaţiile-cheie ale călătoriei, în timp ce oglinzile rabatabile sunt încălzite pentru a putea fi dezgheţate mult mai uşor în dimineţile reci.
 
Suita de sisteme de asistenţă include Blind Spot Information System, care poate să-l notifice pe şofer în legătură cu alte vehicule care se apropie în unghiul mort, şi Roll Stability Control, care ajustează cuplul dezvoltat de motor şi forţele de frânare pentru a-i ajuta pe şoferi să menţină controlul maşinii.
 
Sistemele de protecţie a pasagerilor includ airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, airbag de genunchi pentru şofer, airbag-uri laterale cu protecţie suplimentară la nivelul toracelui desenate pentru a îndepărta pasagerul de zona critică a unui eventual impact şi noile airbag-uri de tip cortină care oferă o acoperire maximă la impactele laterale. EcoSport este, de asemenea, o maşină mai atentă la ceea ce se întâmplă în jurul său cu ajutorul alarmei de perimetru care este oferită standard.
 
"Am îmbunătăţit calitatea, tehnologia şi versatilitatea noului Ford EcoSport pentru a le oferi clienţilor încrederea şi controlul pe care le doresc clienţii SUV-urilor subcompacte", spune Gary Boes, director global al gamei de vehicule de segment B din cadrul Ford Motor Company. "Şoferii se vor simţi mai confortabil şi mai siguri pe ei atunci când se află la volan".
 
# # #
 
* Datele de consum de carburant/consum de energie şi cele de emisii CO2 nu sunt încă disponibile pentru acest model. Cifrele şi informaţiile declarate pentru consumul de carburant/energie, emisii de CO2 şi autonomie electrică sunt măsurate conform reglementărilor şi specificaţiilor ultimelor versiuni ale Regulamentelor Europene (EC) 715/2007 şi (EC) 692/2008. Consumul de carburant şi emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune a unui model, nu pentru o maşină individuală. Procedura standard aplicată de testare permite comparaţia dintre diferite variante ale modelelor şi între maşinile diferiţilor producători de pe piaţă. Pe lângă eficienţa unei maşini la nivelul consumului de carburant, stilul de şofat şi alţi factori non-tehnici joacă un rol determinant în stabilirea consumului de combustibil/energie. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.
 
Android şi Andoid Auto sunt mărci înregistrate ale Google Inc.