Noul Option Pack pentru Ford Focus RS

  • Noul Option Pack pentru Ford Focus RS va oferi o experienţă de condus îmbunătăţită cu ajutorul unui diferenţial mecanic cu alunecare limitată. 
  • Noul pachet exclusiv oferă elemente unice de design, implicit un plafon negru mat şi oglinzi negre asortate cu exteriorul Nitrous Blue, dar şi scaune-scoică Recaro în două nuanţe de culoare. 
  • Option Pack pentru Focus RS a fost dezvoltat de multipremiata echipă Ford Performance, care acum este condusă în Europa de Leo Roeks, cel care deţine nou-înfiinţata poziţie de Director al Ford Performance. 
 
KÖLN, Germania, 31 mai 2017 – Ford a dezvăluit astăzi noul pachet exclusiv Option Pack pentru multipremiatul Focus RS. Acesta le va oferi entuziaştilor modelelor de performanţă o îmbunătăţire a tracţiunii şi mai multă plăcere de a conduce prin utilizarea unui diferenţial mecanic cu alunecare limitată (Limited Slip Differential sau, prescurtat, LSD).
 
Option Pack pentru Focus RS va oferi, de asemenea, un design unicat care include nuanţa exterioară Nitrous Blue - specifică lui Focus RS - asortată cu elemente negre contrastante, plus o tapiţerie în două nuanţe.
 
Pachetul Option Pack pentru Focus RS este cea mai recentă propunere Ford Performance, divizie care şi-a prezentat recent la Salonul Auto de la Geneva 2017 cele mai noi modele. De altfel, pentru a confirma implicarea în divizia europeană Ford Performance, Ford l-a cooptat pe Leo Roeks într-o poziţie nou creată: director al Ford Performance Europa.
 
“Noul Option Pack pentru Focus RS ilustrează performanţa accesibilă în cea mai reuşită expresie a sa”, spune Roeks. “Îmbunătăţirea caracterului dinamic de vârf în segmentul lui Focus RS nu a fost o misiune uşoară, însă inginerii Ford Performance au oferit un pachet capabil să stoarcă fiecare picătură din motorul EcoBoost de 350 CP”.
 
Dezvoltat de inginerii Ford Performance şi evaluat în locuri dedicate aflate de jur împrejurul lumii, pachetul Option Pack pentru Focus RS îmbunătăţeşte tracţiunea şi caracterul responsiv de top în segment de care dispune hatchback-ul de înaltă performanţă cu ajutorul unui diferenţial LSD Quaife montat pe puntea faţă.
 
Diferenţialul mecanic limitează cantitatea de cuplu trimis unei roţi care experimentează un nivel redus de tracţiune la nivelul suprafeţei de rulare şi redistribuie cuplul către roata cu aderenţă mai bună pentru a contracara patinarea care ar afecta acceleraţia şi stabilitatea.
 
Controlând cuplul transmis fiecăreia dintre roţile faţă, diferenţialul mecanic al lui Focus RS cu Option Pack le oferă celor de la volan ocazia de a exploata la maxim cei 350 de cai putere ai motorului EcoBoost de 2.3 litri în situaţii dinamice intense şi se integrează perfect în lista de tehnologii standard ale lui Focus RS, care include: 
  • Tracţiunea integrală Ford Performance All Wheel Drive, care variază distribuţia cuplului faţă-spate pentru a se adapta cât mai bine la context, monitorizând în acelaşi timp senzorii vehiculului de 100 de ori pe secundă şi trimiţând până la 70% din cuplu către puntea spate.
  • Vectorul Dinamic de Cuplu (Dynamic Torque Vectoring) – care utilizează seturi duble de ambreiaj controlate electronic pe puntea spate pentru a trimite până la 100% din cuplul disponibil către oricare dintre cele două roţi, variind între cele două părţi în nu mai puţin de 0.06 secunde.
  • Controlul Vectorial al Cuplului (Torque Vectoring Control sau TVC) – care aplică automat frânele pentru a limita patinarea roţilor de pe puntea faţă. 
“Pentru şoferii entuziaşti, aderenţa mecanică suplimentară oferită de diferenţialul LSD Quaife va face şi mai uşor atacul în viteză al unui viraj pe circuit, maximizând nivelul acceleraţiei la ieşirea din respectivul viraj. Noua structură a trenului de rulare oferă, de asemenea, stabilitate şi control mecanic la frânările ferme, ajutându-I pe cei de la volan să pregătească maşina pentru drifturi cu ajutorul Drift Mode, spune Roeks. ”Focus RS cu Option Pack duce la un nou nivel filosofia «distracţie la volan», având în vedere că vorbim despre o maşină de şosea care poate fi utilizată în viaţa de zi cu zi”.
 
Focus RS cu Option Pack oferă Drive Modes, pachetul ce include Drift Mode, o noutate absolută în industrie care-i ajută pe şoferi să negocieze derapaje controlate prin supravirare în condiţii de circuit, sistemul Launch Control pentru performanţe optimizate încă de la linia de start şi o acceleraţie 0-100 km/h în 4.7 secunde.
 
Design unic
 
Stilul curajos şi dinamic al lui Focus RS Option Pack oferă detalii unicat adăugate la exteriorul-semnătură Nitrous Blue, implicit plafon negru mat şi capace negre ale ogilnzilor. Eleronul posterior este finisat de asemenea în negru mat şi oferă logo-uri RS albastre pe aripile laterale ale acestuia.
 
Alte elemente standard: 
  • Jante de 19 inch low-gloss din aliaj cu logo RS în zona centrală. Acestea oferă un nivel superior de durabilitate şi o rezistenţă superioară la impact.
  • Etriere monobloc cu patru pistoane semnate de Brembo. Acestea sunt vopsite în distinctivul albastru RS şi poartă logo-ul Brembo.
  • Scaune-scoică Recaro cu inserţii din piele Nitrous Blue.

      
 
Ford Performance
 
Noul Option Pack pentru Focus RS este dezvoltat de multipremiata echipă Ford Performance, condusă acum în Europa de Leo Roeks.
 
“Este un privilegiu să conduc celebra echipă Ford Performance din Europa”, a declarat Roeks. “Gama de modele de peformanţă Ford nu a fost niciodată mai puternică, iar asta se reflectă în apetitul clenţilor pentru maşinile noastre: în 2016 am vândut cu 60% mai multe maşini Ford Performance în Europa decât în anul anterior”.
 
Gama de modele europene Ford Performance include noul Fiesta ST, Focus ST, Focus RS şi supercarul de înaltă performanţă Ford GT.