• NOUL FOCUS

NOUL FOCUS

 

Cea mai buna masina compacta de familie care poate fi cumparata in Europa.


Filosofie de design centrata pe oameni. O imbinare armonioasa intre un exterior emotional, alura aerodinamica de top in segmentul sau, spatiu interior redefinit si materiale ce denota atentie maxima la detalii.

Design: oamenii in centrul atentiei 

Noua generatie Focus marcheaza o evolutie a limbajului de design Ford. Creata pentru a oferi experiente de utilizare bogate la fiecare interactiune, filosofia de design antropocentrica uneste limbajul formal expresiv cu atributele functionale dorite de clienti.



 

Caroserie

Dezvaluita in versiunile de caroserie hatchback cu 5 usi, Wagon si - pe anumite piete - sedan cu patru usi, cea mai complexa gama Focus din istorie este propusa in variante de personalitate exclusive care completeaza o gama larga de dorinte si de aspiratii ale clientilor segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale si crossover-ul Focus Active.

Silueta sportiva cu alura premium, prezinta in acelasi timp un nivel superior de confort si de spatiu:

  • repozitionarea spre inainte a montantilor A si prin proportii echilibrate care le permit acestora sa fie orientati spre centrul rotilor fata, in timp ce liniile musculare ale montantilor C sunt asezate exact deasupra rotilor spate;
  • capota mai lunga rezultata si bara fata fluida, cuplate cu o reducere a volumului liniei longitudinale laterale de forta;
  • ampatamentul marit cu 53 mm;
  • console mai scurte si pozitionarea spre spate;
  • grila frontala sensibil mai mare, dar usor de recunoscut ca apartenenta la gama Ford;
  • ​stopurile impartite in doua zone, ofera posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, in timp ce tehnologia LED permite o semnatura luminoasa distincta usor de recunoscut atat in timpul zilei, cat si noaptea. Acest element confirma constructia premium a partii posterioare a masinii.
 

Noul Focus – versatil si cu personalitate distincta

Focus Vignale

Linia frontala continua pe intreaga latime a masinii este conceputa pentru ca masina sa aiba o prezenta artizanala, desprinsa din lumea bijuteriilor. Insertiile si ornamentele satinate pe barele longitudinale de plafon, in zona frontala si in partea laterala inferioara a usilor completeaza grila frontala specifica Vignale.
 

















Focus ST-Line

Difuzorul posterior agresiv se asorteaza cu eleronul functional montat in continuarea plafonului. Decupajele largi din grila frontala si din spoiler permit observarea unor elemente ale compartimentului motor, iar insertiile specifice in forma de aripi ST-Line din zona laterala a barei fata directioneaza fluxul de aer spre prizele frontale.
 

















Focus Titanium

 


















Focus Active

Ofera o garda la sol ridicata si elemente de protectie la nivelul aripilor si al usilor laterale. Scutul frontal, cel posterior si pragurile sunt acoperite intr-o nuanta argintie contrastanta, in timp ce designul frontal este conceput special pentru aceasta versiune.

 

Cea mai sofisticata gama de sisteme de asistenta a soferului oferite vreodata clientilor Ford  este integrata pentru a pune la dispozitia acestora o experienta intuitiva, relaxanta si rafinata. Tehnologiile sofisticate grupate in pachetul Ford Co-Pilot360 imbunatatesc nivelul de protectie in caz de accident, experienta de sofat si usureaza manevrele de parcare.

Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:
 
Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC)
Imbunatatit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza si cu tehnologia care mentine masina pe centrul benzii de rulare - ajuta la abordarea mai relaxata a traficului aglomerat.





Farurile adaptive cu lumini predictive in viraje si luminile care expun indicatoarele rutiere

Pre-ajusteaza tiparele fasciculelor de lumina cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizeaza virajele si - pentru prima prima data in industrie - indicatoarele rutiere.






 


Sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2)
Cea de-a doua generatie a Sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) opereaza acum schimbarile de trepte, acceleratia si frana pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apasare a unui buton. Permisa acum de capacitatea noii transmisii automate cu 8 trepte de a functiona in modul shift-by-wire, parcarea automata este activata prin mutarea selectorului de transmisie in pozitia N (Neutral) si prin apasarea unui buton dedicat aflat pe consola centrala.
Sistemul identifica automat locurile de parcare disponibile in lateralul masinii si controleaza apoi complet automat selectia de trepte (implicit marsarierul), acceleratia, franarea si directia. Sistemul este capabil sa parcheze in spatii cu doar 110 centimetri mai lungi decat masina si in panta/rampa de pana la 12 grade, activand la viteze de pana la 4 km/h inainte de a termina manevra prin comutarea transmisiei in modul P (Park). Aceasta tehnologie le permite soferilor, de asemenea, sa iasa dintr-un loc de parcare paralel cu ajutorul sistemului complet automatizat Park-out Assist.
 

Sistemul de asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor si a biciclistilor
(Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection)
Recunoaste pietonii care se afla pe sau langa trasa pe care o va urma vehiculul sau pietonii care se pregatesc sa traverseze. Sistemul aplica automat franele daca detecteaza o potentiala coliziune, iar soferul nu raspunde la avertizari. Sistemul poate detecta acum si biciclistii si functioneaza pe intuneric ajutandu-se de lumina farurilor.



 

Head-Up Display (HUD)
 
Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford in Europa le permite soferilor sa-si concentreze atentia pe sosea.











Asistenta activa de urgenta la nivelul directiei (Evasive Steering Assist)
Este o tehnologie prezenta in premiera in segment. Aceasta ii ajuta pe soferi sa ocoleasca vehiculele oprite sau lente pentru a evita coliziunile.
 

Continuously Controlled Damping sau CCD
Nivel dinamic de varf in segmentul sau, imbunatatit prin prima aparitie in gama Focus a sistemului de amortizare controlata continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente fata si spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigura un rafinament superior si printr-o tehnologie patentata Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.




 

Blind Spot Information System
Sistemul de monitorizare si avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alerta la intersectia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) ii avertizeaza pe soferii care ies in marsarier dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care se apropie in spatele lor. In premiera, acest sistem poate actiona acum si franele pentru a evita sau a limita efectele unei eventuale coliziuni in cazul in care soferul nu raspunde la avertizari.

 

Rear wide-view camera
Camera de marsarier cu unghi vizual larg (Rear wide-view camera) ofera un camp vizual de aproape 180 de grade in spatele vehiculului, imbunatatind astfel vizibilitatea la manevrele in marsarier la iesirea din parcare.






 

Ford MyKey
Permite posesorilor lui Focus sa programeze o cheie speciala dedicata soferilor tineri. Aceasta poate opri apelurile telefonice primite, poate restrictiona viteza maxima de rulare, poate preveni dezactivarea sistemelor de asistenta si de siguranta activa, poate reduce nivelul maxim al volumului audio sau poate dezactiva complet sistemul audio daca pasagerii masinii nu poarta centuri de siguranta.
 
Sistemul de franare post-coliziune
In cazul unui nedorit accident, Sistemul de franare post-coliziune ajuta la reducerea efectelor unei potentiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra franelor atunci cand este detectata o coliziune initiala. Incetinirea vehiculului are potentialul de a limita efectul leziunilor pasagerilor si cel al daunelor asupra masinii.


FordPass Connect
Asigura o conexiune continua in calatorii, si prin noua zona de incarcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Acesta transforma masina intr-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta pana la 10 dispozitive. Pe langa faptul ca le ofera soferilor posibilitatea de a planui calatoriile mai rapid si mai relaxat cu ajutorul actualizarilor Live Traffic oferite prin sistemul de navigatie si de a face streaming audio sau video in timp ce se afla la bordul masinii, FordPass Connect permite acces prin aplicatia mobila FordPass la o serie de elemente de confort suplimentare:


Localizarea masinii (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor noului Focus posibilitatea de a-si gasi imediat masina in parcarile aglomerate ale mall-urilor;

Statusul masinii (Vehicle Status) permite oricand verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a starii sistemului de alarma, a duratei de viata a uleiului de motor si altele;

Incuiere/Descuiere usi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanta in masina.
Start de la distanta (Remote Start), facilitate dedicata versiunilor echipate cu transmisia automata cu 8 trepte(2);

Functia eCall prin care se apeleaza automat la serviciile de asistenta pentru situatiile de urgenta, in cazul unui accident sever, ceea ce permite ocupantilor vehiculului sa fie direct conectati la acestea, apasand un buton SOS localizat pe plafoniera central.
 
SYNC3 & incarcare wireless a telefoanelor

Placa de incarcare wireless care le permite pasagerilor sa incarce rapid si usor telefoanele compatibile. Sistemul recunoaste prezenta dispozitivelor care pot fi incarcate si initiaza automat procedura de incarcare a bateriei.

Telefoanele pot sa ramana conectate prin Bluetooth la sistemul multimedia SYNC 3 in timp ce sunt incarcate wireless. Sprijinit de un display touchscreen de 8 inch care poate fi operat prin gesturi familiare precum pinch sau swipe si este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto™, SYNC 3 le permite soferilor sa controleze sistemul audio, navigatia, sistemul de climatizare si telefoanele conectate cu ajutorul unor comenzi vocale simple.

 
B&O PLAY

Permite pasagerilor sa scoata tot ce are mai bun muzica difuzata prin FordPass Connect sau cu ajutorul telefoanelor conectate. Sistemul cu puterea maxima de 675 de wati ofera 10 difuzoare, implicit un subwoofer de 140 de milimetri montat in zona portbagajului si un difuzor de medii asezat in centrul plansei de bord.





 
PET FRIENDLY

Spatiul pentru bagaje al versiunii Wagon este conceput pentru a gazdui confortabil o cusca de caine: inaltimea portbagajului a crescut cu 43 de milimetri, lungimea pana la scaunele posterioare a crescut cu 25 de milimetri, iar lungimea pana la spatarele scaunelor din fata (cu scaunele posterioare rabatate usor printr-o clapeta Easy Fold Seats) a crescut cu 175 de milimetri. In total, Focus Wagon ofera o capacitate peste 1650 de litri cu scaunele spate rabatate.

Optiunile disponibile la nivel de motorizari includ:



Versiunea optimizata a multipremiatului 1.0 EcoBoost
Mai multe detalii regasesti AICI.












Noul motor pe benzina 1.5 EcoBoost, ambele imbunatatite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri











Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue si 2.0 EcoBlue permit un consum exceptional, in timp ce noua transmisie inteligenta cu opt trepte adapteaza schimbarea treptelor la stilul de condus si este manevrata printr-un controller rotativ ergonomic si elegant.  Sunt concepute pentru a dezvolta un nivel ridicat de putere, mai mult cuplu la turatii scazute, consum imbunatatit si rafinament pentru soferii care parcurg multi kilometri in fiecare an.





 

Energic si alert.


Transmisie cu 6 trepte mai rafinata
Noile iterari ale transmisiilor manuale cu sase trepte dezvoltate de Ford imbunatatesc la randul lor experienta la volan prin cresterea calitatii schimbarilor de treapta, prin reducerea zgomotelor neplacute ale timoneriei, prin arhitecturi care asigura frecare redusa si minima rezistenta cu ajutorul unor uleiuri de vascozitate scazuta, prin utilizarea unor rulmenti optimizati pentru frecari reduse si, in unele cazuri, prin utilizarea unor materiale tratate cu Teflon.




 
O noua transmisie cu opt trepte dezvoltata de Ford
Asigura schimburi foarte rapide ale treptelor si este dezvoltata pentru a optimiza si mai mult consumul de carburant si performantele de top. Disponibila impreuna cu motoarele 1.0 EcoBoost de 125 CP, 1.5 EcoBoost de 150 CP, 1.5 EcoBlue de 120 CP si 2.0 EcoBlue de 150 CP, aceasta transmisie ofera:

Sistemul Adaptive Shift Scheduling, care monitorizeaza stilul de condus al fiecarui sofer pentru a optimiza momentul schimbarii de treapta. Sistemul poate identifica urcarile de rampa si coborarile de panta si abordarile sportive ale virajelor, ajustand momentul schimbarilor de viteze pentru a oferi o experienta mai stabila, mai implicata si mai rafinata.

Adaptive Shift Quality Control, care analizeaza informatiile venite dinspre vehicul si dinspre mediul inconjurator pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbari line de treapta in mod consistent. Tehnologia poate regla si gradul de finete al schimbarilor de treapta pentru a se potrivi cu diferitele stiluri de condus.
 

Suspensii regandite
Submodulul structural izolat al suspensiei spate independente cu brate inegale (Short-Long Arm suspension sau SLA) optimizeaza atat confortul, cat si raspunsul masinii la actiunile soferului. Totodata, dezvolta un echilibru excelent intre modul in care puntea fata si puntea spate negociaza neregularitatile din suprafata de rulare, rezultatul fiind o calatorie mai confortabila.

Rafinamentul versiunilor Focus cu 5 usi echipate cu suspensii SLA creste si mai mult prin prima aplicare a tehnologiei Ford CCD (Amortizare controlata continuu sau Continuously Controlled Damping) pe Focus. Acest sistem monitorizeaza la interval de doua milisecunde starea suspensiilor, a sasiului, a directiei si a franelor, ajustand raspunsul amortizoarelor pentru o calitate exceptionala a tinutei de drum.


Geometria unica a suspensiilor SLA pe versiunile Wagon ale lui Focus repozitioneaza amortizoarele, pastrand caracteristicile agile ale masinii chiar si in conditiile in care portbagajul este plin. In plus, aceasta configuratie permite maximizarea spatiului din portbagaj, zona de incarcare fiind mai lata.

Aceasta tehnologie ajuta, de asemenea, la reducerea impactului pe care soselele pline de gropi il au asupra suspensiilor masinii. Sistemul detecteaza marginea gropii si ajusteaza amortizorul pentru ca roata sa nu intre  in groapa. Pentru ca anvelopa si janta raman la nivelul soselei, acestea nu lovesc atat de violent marginea opusa a gropii. Suspensia spate poate sa raspunda chiar mai bine decat atat, ajutandu-se de semnalul de pre-avertizare venit dinspre roata fata corespondenta chiar inainte ca roata spate sa ajunga in dreptul gropii.



 

Tehnologia Drive Modes
Modurile de rulare Normal, Sport si Eco sunt oferite in premiera pe Focus, permitandu-le soferilor sa adapteze imediat raspunsul pedalei de acceleratie, comportamentul transmisiei automate cu opt trepte, servodirectia asistata electronic (Electronic Power Assisted Steering sau EPAS) si caracteristicile tempomatului adaptiv pentru a se potrivi cu situatia dinamica a momentului. In versiunile echipate cu sistemul CCD, Focus ofera, de asemenea, modurile de rulare suplimentare Comfort si Eco-Comfort, care vor personaliza si mai mult caracterul suspensiei.



 

Comportament intuitiv al directiei
Experienta la volan este completata de elemente dedicate confortului, asa cum este sistemul Torque Steer Compensation. Un alt debut este o versiune dezvoltata intern a sistemului Ford de control al stabilitatii (Stability Control), acesta fiind personalizat impreuna cu modulul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control) pentru a sprijini pretentiile dinamice ale modelului Ford.



 

Distanta de franare mai scurta
Electric Brake Booster - sistem disponibil pe anumite versiuni care permite o crestere mai rapida a presiunii la nivelul franelor, ceea ce ofera o reactie mai rapida si mai consistenta a pedalei pe o gama mai larga de conditii de operare.





 

Aerodinamica de top



Reducere cu 10% a mediei de consum si de emisii CO2 la nivel de gama conform datelor Ford, unul dintre motive fiind atentia accentuata pe care designerii si inginerii au acordat-o aerodinamicii. Au rezultat coeficiente aerodinamice de varf in segment: 0.250 pentru versiunea Focus cu 4 usi si 0.273 pentru versiunile cu 5 usi. Lista elementelor cu rol aerodinamic include:

Grila activa (Active Grille Shutter technology) oferita standard care blocheaza automat fluxul de aer si reduce rezistenta la inaintare atunci cand nu e nevoie de racirea radiatorului. Sistemul beneficiaza acum de izolatii si legaturi imbunatatite;

Tehnologia "cortinei de aer", care ghideaza fluxul de aer pe deasupra rotilor din fata pentru a reduce turbulentele;

Elemente cu rol de separare a fluxului de aer care sunt integrate in spoilerul posterior si in suprafata blocurilor optice. Acestea completeaza eleronul spate si designul special al marginilor geamurilor laterale, elemente care reduc vortexurile;

Scuturi aditionale amplasate sub masina care directioneaza fluxul de aer in zona tunelului central, al rezervorului si al axei posterioare.
 

Te asteptăm în noua locaţie
BDT Group!

Șoseaua București-Ploiești nr. 42-44